وزیر علوم در جمع دانشگاهیان اردکان و میبد:
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان این که درشرایط فعلی وضعیت علوم و فناوری به سرعت در حال تغییر است، گفت: مراکز آموزش عالی کشور باید با اعمال تغییرات جدی مشکل گشای کشور در حوزه‌های منختلف باشند.
کد خبر: ۷۱۸۰۰۶
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۰ 23 February 2019

«منصور غلامی» در دانشگاه اردکان با بیان این‌که تاکنون دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی وظایف خود را به خوبی انجام داده‌اند، اظهار کرد: بسیاری از دستاوردهای علمی کشور طی ۴۰ سال عمر انقلاب اسلامی به دست آمده است.

وی با بیان این‌که دانشگاه‌‌ها به لحاظ تربیت نیروی انسانی متخصص و متعهد وظیفه خود را به خوبی انجام داده اند، افزود: بخش صنعت هم باید با پشتکار بیش از پیش شرایط اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی را ایجاد کند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در ادامه با اشاره به اقدامات و دستاوردهای پژوهشی چند سال اخیر گفت: رفع موانع به کار گیری دستاوردهای پژوهشی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی، موثرترین راهکار برای توسعه و پیشرفت کشور است.

غلامی با بیان این که تقویت شرکت های دانش بنیان از جمله اولویت های جدی وزارت علوم است، خاطرنشان کرد: تا کنون بیش از ۴۲۰ هزار شغل پایدار در پارک های علم و فناوری و مراکز رشد کشور مورد حمابت وزارت علوم قرار گرفتند.

آغاز طرح ساماندهی مراکز آموزش عالی کشور از سال آینده

وی در نشست شورای دانشگاه میبد با بیان این که مسئولان و دست اندرکاران امور کشور باید با نگاهی واقعه بینانه عملکرد دانشگاه ها را ارزیابی کنند، اظهار کرد: در برهه ای از زمان بدون توجه به مباحث نرم افزاری تعداد زیادی دانشگاه در کشور ایجاد شده و همین موضوع ضرورت اجرای طرح ساماندهی مراکز آموزش عالی را برای توسعه این مراکز، بیش از پیش و دوچندان کرده است.

وزیر علوم کیفی سازی آموزش عالی با هدف ارتقای ظرفیت مراکز آموزشی را از جمله اولویت های جدی وزارت علوم دانست و افزود: طبق برنامه ریزی های انجام شده برای تمام دانشگاه ها و مراکز علمی کشور ماموریت های ویژه تعریف می شود.

غلامی در پایان با بیان اینکه طرح اولیه ساماندهی آموزش عالی آماده شده است، خاطرنشان کرد: در نظر داریم این طرح را در سال آینده در سطح کشور اجرایی کنیم.

 
اخبار تبریز

اخبار اردبیل

اخبار البرز

اخبار اصفهان

اخبار ایلام

اخبار تهران

اخبار خراسان جنوبی

اخبار خراسان رضوی

اخبار خراسان شمالی

اخبار مازندران

اخبار خوزستان

اخبار فارس

اخبار قزوین

اخبار قم

اخبار کردستان

اخبار کرمانشاه

اخبار کهکیلویه و بویراحمد

اخبار گیلان

اخبار همدان

اخبار یزد

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار