سفیر آفریقای جنوبی:
ویکامازوری کومالو سفیر آفریقای جنوبی گفت: شهر جهانی یزد علاوه بر ظرفیت معادن و صنایع، در گردشگری نیز می‌تواند موجب تقویت ارتباطات دو کشور شود.
کد خبر: ۷۱۸۰۳۱
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۸ 23 February 2019

ویکامازوری کومالو سفیر آفریقای جنوبی در دیدار با فعالان اقتصادی در یزد با اشاره به تقویت ارتباطات میان دو کشور گفت: روابط دو کشور بسیار صمیمی بوده و آفریقای جنوبی در سخت‌ترین شرایط در کنار ایران خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه بین آفریقای جنوبی و ایران بیش از ۵۰ توافق نامه همکاری وجود دارد که بسیاری از آنها هم اجرایی نشده است، افزود: اتاق بازرگانی می‌تواند وارد عمل شده و برای اجرای آن‌ها تلاش کند.

سفیر آفریقای جنوبی با بیان اینکه آمریکا تحریم‌های سختی را علیه ایران برقرار کرده است،گفت: یکی از راه‌های دورزدن تحریم ها، ایجاد تبادلات مالی و تجاری بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط است که هنوز در تیر رس تحریم‌های آمریکا قرار نگرفته است.

انتقال تکنولوژی به یزد در بخش معادن از آفریقا
کومالو، استان یزد را فرصتی طلایی برای تقویت روابط میان ایران و آفریقای جنوبی اعلام کرد و گفت: شهر جهانی یزد علاوه بر ظرفیت معادن و صنایع، در گردشگری نیز می‌تواند موجب تقویت ارتباطات دو کشور شود.

سفیر آفریقای جنوبی افزود: یزد منابع طبیعی و معدنی زیادی دارد و آفریقای جنوبی هم در این ذخایر، غنی است و می‌توانیم در این زمینه‌ها به ویژه روش‌های جدید اکتشافی که در کشور ما وجود دارد با هم مبادلاتی داشته باشیم.

رئیس اتاق بازرگانی درباره مبادلات تجار یزدی با کشور‌های آفریقای اظهار داشت: تا پایان سال ۲۰۱۸ با سه کشور اتیوپی، غنا و کنیا مبادلات داشته ایم و از سفارت آفریقای جنوبی تقاضا داریم طرف‌های قابل اعتماد برای تجارت با یزدی‌ها را معرفی کند.

وی خاطرنشان کرد: در تلاشیم هیئتی برای بازدید از ظرفیت‌های کشور آفریقای جنوبی بویژه در حوزه معدن و گردشگری آماده و به این کشور سفر کند.
اخبار تبریز

اخبار اردبیل

اخبار البرز

اخبار اصفهان

اخبار ایلام

اخبار تهران

اخبار خراسان جنوبی

اخبار خراسان رضوی

اخبار خراسان شمالی

اخبار مازندران

اخبار خوزستان

اخبار فارس

اخبار قزوین

اخبار قم

اخبار کردستان

اخبار کرمانشاه

اخبار کهکیلویه و بویراحمد

اخبار گیلان

اخبار همدان

اخبار یزد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار