مدیر کل بهزیستی یزد:
مدیر کل بهزیستی استان یزد با بيان اين كه 50 درصد طلاق‌ها در پنج سال نخست رخ می‌دهد، این امر را نشان دهنده لزوم آموزش مهارت‌های پیش از ازدواج و ارزیابی‌های روانشناختی پیش از ازدواج دانست.
کد خبر: ۷۱۸۱۷۶
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۵ 23 February 2019

دكتر «جلیل عفتی» در آیین آغاز اجرای طرح «دانشنامه ازدواج» گفت: طرح دانشنامه ازدواج از سال ۹۵ با ابتکار کارشناسان بهزیستی و با هدف آموزش مهارتهای زندگی و پیش از ازدواج به جوانان در آستانه ازدواج در شهرستان میبد آغاز شد.

وي کاهش ازدواج و افزایش طلاق را دو موضوع مهم جامعه دانست و گفت: در کشور به ازای هر سه ازدواج، یک طلاق و در استان یزد به ازای هر چهار ازدواج، یک طلاق صورت گرفته که رو به رشد بودن این روند قابل تأمل است.

عفتي با اشاره به آموزش اجباری زوج‌های جوان در طرح زندگی خانواده، بيان كرد: آموزش اجباری علی‌رغم میل باطنی ما بوده اما بازخوردها حاکی از استقبال زیاد از کارگاه‌های آموزشی 16 ساعته پیش از ازدواج است.

مدیر کل بهزیستی استان افزود: ما در نظام آموزش خود نقص داریم و نباید آموزش را اجباری کنیم بلکه باید مفاهیم را در مسیر رشد آنها از کودکی، نوجوانی، دانشجویی و همین اکنون آغاز کنیم.

وی خاطرنشان کرد: مفاهیم کاربردی را باید در دوره‌های مختلف زندگی آموخت تا بتوان این مهارت‌ها و شناخت‌ها را شکل داد و در شرایط مختلف به کار گرفت.

عفتی با تاکید بر ضرورت آموزش های پیش از ازدواج، گفت: تجربه‌ای که در دنیا وجود دارد این که قبل از این که وارد ازدواج شویم باید مهارت‌آموزی کرده باشیم و با انتخاب همراه با شناخت و آگاهانه امر ازدواج صورت گیرد.

 

وی با بیان این که باید رکن رکین سلامت جامعه با اصول کارشناسی بنا گذاشته شود، اظهار كرد: در صورتی که بدون مهارت و آگاهی و شناخت وارد عرصه ازدواج شویم با اختلالات و ناهنجاری‌ها مواجه خواهیم شد.

مدیر کل بهزیستی استان افزود: اگر به سلامت جامعه فکر کنیم باید هدف غایی خود را داشتن نسلی سالم، جامعه سالم و خانواده هنجار دانسته و حتی الامکان از ناهنجاری های پیش رو مبرّا باشیم.

وی تصریح کرد: معتقدیم همه بخش‌ها باید درگیر شوند تا بتوان در زمینه ازدواج پایدار که محصول آن سلامت خانواده هاست، آگاه‌سازی و کارگاه‌های اختیاری را به شکل رضایت‌بخشی در استان یزد اجرا کرد.

گفتني است، همزمان با آغاز به ‌کار طرح «دانشنامه ازدواج» ویژه جوانان در آستانه ازدواج، مدرسین مطرح بهزیستی به ارائه آموزش مهارتهای پیش از ازدواج در قالب 20 کارگاه آموزشی ویژه عموم جوانان و شش کارگاه آموزشی ویژه عموم خانواده‌ها در پارک آزادگان یزد پرداختند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار