شب چلچراغ هنر يزد از سري شب‌هاي فرهنگي يزد با حضور «نرگس آبيار» كارگردان زن يزدي مطرح سينماي ايران برگزار شد.
کد خبر: ۷۱۸۱۷۸
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۵ 23 February 2019

«عباس ملازینلی» رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد در حاشيه‌ي اين مراسم اظهار كرد: هفتمین شب فرهنگی یزد به مناسبت رشد و بالندگی چشمگیر هنر سینما و موسیقی كشورمان در دوران پس از انقلاب و همزمان با چهلمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي با عنوان «شب چلچراغ هنر» برگزار ‌شد.

وی گفت: در اين مراسم كه با حضور هنرمندان، ناقدان و علاقمندان به هنر سينما و موسيقي در سالن هلال احمر يزد برگزار شد، «نرگس آبيار» فيلمساز زن يزدي كه اخيراً با فيلم «شبي كه ماه كامل شد» موفق به كسب سيمرغ بلورين سينماي كشور از جشنواره فيلم فجر شد نيز حضور داشت.

ملازينلي با بيان اين كه در اين شب فرهنگي ضمن بيان خاطرات سیر رشد هنر، گلچيني از آثار سينمايي و موسيقيايي هنرمندان يزدي به نمايش در آمد، اظهار كرد: این شب فرهنگي در واقع آغاز نشست‌های فرهنگی يزد در زمینه هنر خواهد بود كه اميدواريم هنرمندان استان را مصمم به برگزاری اين سلسله نشست‌ها در راستاي توسعه و رشد هر چه بیشتر هنر در يزد كند.

وي اين شب فرهنگي را يكي از 400 عنوان ويژه‌برنامه فرهنگي و فعاليت مشترك استان در سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي ذكر كرد و گفت: از ابتداي سال تاكنون شب‌هاي فرهنگي متعددي با عناوين و موضوعاتي مختلف مانند شب فرخی یزدی، اسلامی ندوشن، آب و ساير مباحث برگزار شد و اواخر اسفندماه جاري شاهد برگزاري يك شب‌ فرهنگی ديگر نيز خواهيم بود.

ملازینلی در بخشي از سخنانش نيز اعلام كرد: در هفته‌ي پيشرو، يزد شاهد اكران خصوصي فيلم «شبي كه ماه كامل شد» آخرين اثر نرگس آبيار خواهد بود.

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همچنين به برگزاری اولین دوره جشنواره فیلم کوتاه یزد اشاره و تصريح كرد: جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه یزد برای نخستین بار در دو گروه سنی 14 تا 17 سال و 18 تا 21 سال به صورت داستانی، مستند و کلیپ با عنوان «اگر یک روز در شهر میراث جهانی باشید، از چه چیزی بازدید خواهید کرد و چرا؟» در یزد برگزار مي‌شود.

وی افزود: فيلم‌هاي ارسالي بايد به يكي از زبان‌های انگلیسی، اسپانیایی يا فرانسوی ساخته شود و حداكثر مهلت ارسال آثار به دبيرخانه جشنواره مستقر در اين سازمان 11 اسفند ماه جاري است.

به گفته‌ي ملازينلي، ارزیابی آثار 12 تا 13 اسفند، اعلام آثار راه یافته به جشنواره 14 اسفند، داوری آثار راه یافته به جشنواره 16 تا 17 اسفند و اختتامیه جشنواره 18 اسفندماه سال جاری خواهد بود، ضمن اين كه فیلم‌های منتخب روي سایت انجمن میراث جهانی نيز بارگذاری خواهد شد.

اين مسئول در پايان نيز خاطرنشان كرد: تاکنون 27 اثر از استان‌هاي مختلف كشور توسط دبيرخانه واصل شده ولي در فرصت باقيمانده شاهد افزايش تعداد آثار خواهيم بود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار