امام جمعه یزد:
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به اهمیت بیانیه رهبر معظم انقلاب تحت عنوان گام دوم گفت: تاکید رهبری در این بیانیه، توجه ویژه به استعدادهای داخلی است.
کد خبر: ۷۱۸۱۹۷
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۰ 23 February 2019

 آیت الله محمدرضا ناصری در ستاد خبری نمایشگاه کتاب یزد  اظهار داشت: استقبال مردم از غرفه ها خوب بود و ناشران نیز کتابهای خوبی به یازدهمین نمایشگاه کتاب یزد آورده بودند.

وی افزود: ناشران کتاب به سمت کتابها و نشریاتی بروند که حرکت در مسیر تحقق گام دوم به عنوان یکی از مهمترین بیانیه های رهبر معظم انقلاب باشد.

ناصری عنوان کرد: در گام دوم، مجموع مباحث این است که باید حرکت های جدی تر آغاز شود و در حوزه فرهنگ، اقتصاد، مسائل اجتماعی و ... باید کمر همت را ببندیم و کوشا با امید به آینده و توجه و بیداری در برابر توطئه های دشمنان، به پیش برویم.

امام جمعه یزد ادامه داد: گام دوم، تاکید دارد که استعدادهای درونی را بیشتر بشناسیم و به آنها تکیه کرده و آنها را شکوفا کنیم زیرا در کشور ما استفاده از منابع طبیعی و انسانی آنگونه که باید انجام نشده و البته دشمنان ما نیز در این زمینه بزرگنمایی کرده اند.

وی افزود: بهره گیری از استعدادها و منابع طبیعی و خدادادی و استفاده از منابع طبیعی در کشور ما کمتر از ظرفیت های موجود انجام شده و لازم است زمینه به نحوی فراهم شود که استعدادها شناسایی و شکوفا شوند و در مسیر رفع مشکلات کشور مورد استفاده قرار گیرند.

ناصری خاطرنشان کرد: رسانه ها نیز باید جوانان را به سمت پیشرفت های علمی و معنوی رخ سوق دهند زیرا پایه پیشرفت، معنویت است و اگر غیر از این باشد، علم در اختیار قدرت قرار می گیرد و احتمال فساد و خیانت افزایش می یابد اما اگر علم با تعهد و ایمان همراه باشد، به نتایج خوبی خواهد رسید که مهمترین آن خدمت است.

وی تصریح کرد: یکی از فواید ترویج فرهنگ معنویت، دوری از منفعت طلبی است و این اقدام باید توسط رسانه ها از کتابها تا فضای مجازی و روزنامه ها و خبرگزاری ها فرهنگ سازی شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار