شهردار منطقه‌ تاريخي يزد خبر داد؛
شهردار منطقه‌ تاريخي يزد با اشاره به تامين بيش از 100 پاركينگ براي كنترل ترافيك نوروزي افزون بر 12 محله تاريخي، از بازنگري و نوسازي 15 سرويس بهداشتي عمومي در اين بافت تاریخی خبر داد.
کد خبر: ۷۲۰۹۰۶
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۲ 02 March 2019

«محمود کشفی‌پور»  با اشاره به لازمه ممانعت از فعالیت‌های عمرانی و حفاری در منطقه تاریخی شهر در آستانه عید نوروز، اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی به منظور رفاه حال گردشگران نوروزی از نميه اسفند تا دهم فرودين ماه، هرگونه فعالیت عمرانی، تعمیر و مرمت از سوی شهرداری و سایر ارگان‌ها، شرکت‌های حفاری، تاسیسات شهری و حتی شهروندان ممنوع است.

وی از تامین پارکینگ‌های درون محله‌ای برای 12 محله در بافت تاریخی نيز خبر داد و گفت: بیش از 100 مورد پارکینگ در راستای کنترل ترافیک منطقه تاریخی در نظر گرفته شده که ترافیک بیش از 12 محله تاریخی را پوشش می‌دهد.

این مسئول از تدوین و اجرای طرح‌هایی به منظور کنترل ترافیک مناطق تاریخی و ایجاد راه‌بند و محدودیت در این منطقه به ویژه در مجاورت اماکن تاریخی پربازدید خبر داد.

وی در ادامه از رسیدگی به وضعیت عمرانی بیش از 10 پارک درون محله‌ای خبر داد و تصریح کرد: در آستانه فرارسیدن عید نوروز نواقص و کمبودهای این پارک‌ها شامل کف سازی، مبلمان و روشنایی برطرف شده است.

کشفی‌پور با بیان این که 15 سرویس بهداشتی در محیط بافت تاریخی بازنگری می‌شود، گفت: این تعداد سرویس بهداشتی زیر نظر پیمانکار بازنگری شده و بهسازی شده و از ساعت 6 تا 23 برای عموم قابل استفاده هستند.

شهردار منطقه تاریخی در بخش پایانی از ساماندهی متکدیان، دست‌فروشان و رفع سد معابر توسط این افراد به عنوان یکی از مهمترین وظایف شهرداری در ایام نوروز یاد کرد.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار