«محمدعلي طالبي» استاندار يزد از مردم فرهيخته استان براي شركت در طرح كتابخانه‌گردي با هدف ترويج فرهنگ كتاب و كتابخواني دعوت كرد.
کد خبر: ۷۲۳۶۲۳
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۵ 09 March 2019

استاندار يزد در ديدار مدير كل كتابخانه‌هاي عمومي استان و جمعی از همکاران وی، گفت: تمام تلاش اين است كه ظرفيت لازم براي ايفاي نقش افراد دغدغه‌مند نسبت به توسعه استان فراهم شود و گزارش برخي دستگاه‌هاي اجرايي از جمله نهاد كتابخانه‌هاي عمومي نشان مي‌دهد اگر در اين حوزه‌ها توجه بيشتري صورت گيرد، شاهد جايگاه بهتري از استان يزد در سطح ملي خواهيم بود.

«محمدعلي طالبي» با اشاره به بهره‌گيري موثر از فرصت فرهنگي انتخاب يزد به عنوان پايتخت كتاب ايران، بيان كرد: با توجه به نقش محوري نهاد كتابخانه‌ها در توسعه و ترويج فرهنگ كتاب و كتابخواني با تقويت جايگاه تصميم‌ساز جلسات و نشست‌هاي انجمن كتابخانه‌هاي استان، انتظار مي رود اقدامات موثري در سال آينده تحقق يابد.

استاندار با بيان اين كه يزد به عنوان پايتخت كتاب ايران در سال آينده انتخاب شده است و ضمن ابراز خرسندي از برگزاري برنامه ‌كتابخانه گردي به مناسبت سالروز تأسيس نهاد كتابخانه‌هاي عمومي كشور در آستانه سال نو و روز شنبه 18 اسفند ماه، افزود: از تمام مردم عزيز استان يزد دعوت مي‌كنم در اين برنامه كه از ساعت 8 تا 18 با محوريت كتابخانه امام علي(ع) يزد برگزار مي‌شود، حضور يابند.

وی همچنین بر فعال‌سازي تمام ظرفيت‌هاي استان در مسير توسعه، ارتقابخشي به جايگاه كتاب در جامعه و بهره‌گيري مناسب شهر يزد از عنوان پايتخت كتاب ايران تأكيد کرد.

«رقيه دوست فاطمي‌ها» مدير كل كتابخانه‌هاي عمومي استان يزد نيز در این دیدار ضمن تبریک انتصاب طالبی به عنوان استاندار یزد و ارائه گزارشي از عملكرد اين نهاد فرهنگي در سال جاری، اظهار كرد: درخواست ما این است كه اداره کل كتابخانه‌هاي عمومي استان نيز به عنوان عضو در نشست‌هاي شوراي برنامه ريزي و توسعه استان حضور داشته باشد.

وي افزود: سهم قانوني و پرداختي شهرداري‌ها به كتابخانه‌ها نيازمند توجه بيشتر براي تحقق اهداف و برنامه‌هاي استان در حوزه کتابخانه‌های عمومی است تا علاوه بر ارتقای زيرساخت‌ها، بتوان در مسير تقويت مشاركت اجتماعي براي توسعه فرهنگ كتابخواني نيز گام برداشت.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار