مدیر کل انتقال خون استان یزد با اشاره به كاهش ذخاير خوني استان در روزهای پایانی سال،‌ بر لزوم مراجعه اهداکنندگان خون در روزهای پایانی سال به پایگاه‌هاي انتقال خون تاكيد كرد.
کد خبر: ۷۲۳۶۲۵
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۸ 09 March 2019

«نقی تقوایی» با اشاره به کاهش ذخایر خونی در روزهای پایانی سال، اظهار کرد: معمولاً در روزهای پایانی سال بیشتر مردم مشغول خانه تکانی و خرید اقلام و مايحتاج شب عید هستند که این امر باعث کاهش مراجعه آنها به پايگاه‌هاي انتقال خون و در نتیجه کاهش اهداي خون و افت ذخایر خونی در استان می‌شود.

وی با تاکید بر این که اهداءکنندگان خون در ایام نوروز نيز نباید حضور خود را در پایگاه کم رنگ کنند، افزود: در این ایام به دلیل افزایش تعداد سوانح جاده‌ای و افزایش عمل‌های جراحی، نیازمند مشارکت بيشتر اهداء‌کنندگان هستیم.

مدیر کل انتقال خون استان یزد در پايان نيز به ساعات فاليت پایگاه‌های انتقال خون استان در ایام نوروز اشاره کرد و گفت: مگر در روزهای 29 اسفند، سوم و چهارم و دوازده فروردین كه پايگاه مرکزي انتقال خون واقع در میدان ابوذر شهر يزد از ساعت 8 تا 13 فعال و آماده ميزباني از اهداءكنندگان خون است، در سایر ایام عید نوروز تمام پایگاه‌های انتقال خون در استان فعال هستند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار