مدیرکل ارشاد یزد:
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به این که مسیر تبادلات فرهنگی شهر تاریخی یزد و بم را احیاء خواهیم کرد، گفت: وجود خانه‌های خشت و گلی، قنوات و کویری بودن فرهنگ مشابهی بین این دو شهریزد و بم را نشان می‌دهد.
کد خبر: ۷۲۳۸۸۶
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۱ 10 March 2019

«مجید جوادیان زاده» در مراسم تبادل آثار فرهنگی دو شهرستان یزد و بم با اشاره به روابط گذشته این شهرها از جمله برنامه های پیش رو را تلاش برای احیای دوباره روابط شهربم و یزد در موضوعات مختلف از نظر فرهنگی و علمی و اقتصادی و تاریخی اعلام کرد.

وي گفت: سعی کردیم در قالب احیاء جغرافیای فرهنگی موضوع تبادلات آثارفرهنگی و هنری، بم و شهر تاریخی یزد را با همکاری شوراهای اسلامی این دو شهر انجام دهیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان گفت: شهر یزد امسال پایتخت کتاب ایران شناخته شده و نویسندگان یزد و بم به زودی در این دو شهر روابط زیادی خواهند داشت و کتاب های مشترکی را به چاپ خواهیم رساند.

جواديان زاده افزود: تعاملات فرهنگی در این دو شهر وجود داشته است و در این دو شهر انسان‌های بزرگی بودند که بخشی از زندگی خود را در این دو شهر زندگی کردند یکی از آن‌ها پروفسور «عباس افلاطونیان» متخصص ناباروری است .

همچنین در این مراسم از پروفسور افلاطونیان یکی از چهره های ماندگار شهر بم و از نخبگان بمی و افتخار مردم استان یزد تجلیل بعمل آمد.

گفتنی است؛ در این رویداد دو روزه کاروانی از هنرمندان و اصحاب فرهنگ و هنر شهر یزد با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و شورای اسلامی شهر یزد و سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهر یزد برنامه‌های تعاملی و اجتماعی و شهروندی را در فضای عمومی بم اجرا کردند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار