رییس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش یزد گفت: سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز با حضور 110 هزار دانش آموزی در استان یزد برگزار می‌شود.
کد خبر: ۷۲۳۸۹۱
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۱ 10 March 2019

«سعید غفاریان» با اشاره به برگزاری سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز در سطح مدارس استان یزد،‌اظهار کرد: این مسابقات طی چهار روز از 19 الی 22 اسفندماه در مجموعه فرهنگی رفاهی تالار فرهنگیان یزد برگزار می‌شود .

وی با اشاره به حضور 110 هزار دانش‌آموز یزدی در این دوره مسابقات قرآنی، ‌افزود: در این دوره از مسابقات دانش آموزان دررشته های قرائت، حفظ ، تفسیر،نهج البلاغه، احکام، اذان، انشای نماز، مداحی و صحیفه سجادیه به رقابت می‌پردازند .

رییس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش یزد گفت: توجه به منویات مقام معظم رهبری در راستای نشر و گسترش فرهنگ قرآنی و ارائه شیوه‌های جذاب، متنوع و مناسب جهت انس بیشتر جوانان و نوجوانان با قرآن و همچنین اعتلاء و گسترش معرفت و بصیرت دینی دانش آموزان از جمله اهداف اصلی برگزاری این مسابقات است.

غفاریان تصریح کرد: اين مسابقات در سه مرحله آموزشگاهی، منطقه‌ای و استانی برگزار می‌شود كه مرحله اول در سطح آموزشگاه‌ها با شرکت 110 هزار دانش آموز برگزار شده و مرحله استانی نيز هم اکنون در حال برگزاری است .

وی اساسی ترین و تأثیرگذارترین نهاد فرهنگی کشور را آموزش و پرورش دانست و خاطرنشان کرد: پایه‌‎گذاری شخصیت دینی، علمی و فرهنگی نسل آینده از دوران کودکی و نوجوانی شکل می‌گیرد.

این مسئول در پایان گفت: برگزاری این مسابقات یکی از راه‌های ایجاد فضای دینی و روحیه قرآنی در بین دانش آموزان است.

گفتنی است؛ برگزیدگان این دوره از مسابقات به مسابقات کشوری اعزام می شوند .

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار