طرح «۱۰۰ عروسک، ۱۰۰ دانش‌آموز» براي اولين بار در ۵ مدرسه پسرانه دوره متوسطه اول شهر مهريز برگزار شد.
کد خبر: ۷۲۴۰۰۱
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۲ 10 March 2019

«محمدحسن ابویی» كارگردان تئاتر عروسكي و مجري اين طرح در اين باره گفت: به مناسبت یکصدمین سالگرد پایه‌ریزی تئاتر عروسکی دانش‌آموزی و کودک و نوجوان توسط «جبار باغچه‌بان» مقرر شد تا پیرامون درس فرهنگ و هنر که در مدارس دوره متوسطه اول تدریس می‌شود، در قالب طرحي علاوه بر برگزاري یک دوره ساخت عروسک براي دانش‌آموزآن، نمایش‌های سنتی خیمه‌شب‌بازی و عروسكي «مبارك» نيز در اين مدارس اجرا شود.

وی افزود: هدف از اجرای این طرح، استعدادیابی و ایجاد اوقات شاد و نشاط‌آور در کنار تحصیل و فعالیت‌های دانش‌آموزان در محیط‌هاي آموزشی بود.

ابویی تأکید کرد: آشنایی دانش‌آموزان با هنرهاي سنتی کشور به‌ ویژه نمایش خیمه‌شب‌بازی و عروسک شاخص «مبارک» از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بود و هرچند دانش‌آموزان برای تهیه و ساخت این عروسک، زمان و انرژی مضاعفی را صرف کردند اما با تلاشی که صورت گرفت، عروسک‌های زیبا و ماندگاری خلق ‌شد.

اين هنرمند برجسته مهریزي خاطرنشان کرد: خوشبختانه با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفت، این طرح با استقبال خوبي روبرو شد و دانش‌آموزان با مشاهده فیلم‌های آموزشی و به كمك خانواده‌هايشان ب رعایت استانداردهای خاص ساخت عروسک سنتی «مبارک» آشنا شدند.

به گفته‌ي وي، بیش از ۱۰۰ دانش‌آموز برای مشارکت در طرح«۱۰۰ عروسک، ۱۰۰ دانش‌آموز»، دیالوگ‌ها و اشعاری را تهیه و حفظ کردند.

ابويي در پايان نيز اعلام كرد: دانش‌آموزان مدارس نمونه دولتی دکتر زارع زاده، شهید ناصر زارع خورمیز علیا، مدرسه علوم و معارف اسلامی صدرا، مدرسه علیرضا بیک و مجتمع غیرانتفاعی سید الشهداء (ع) در این طرح شرکت کردند و قرار است طی نمایشگاهی، عروسک‌های دست‌ساز این دانش‌آموزان در معرض دید عموم قرار گیرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار