دادستان اردکان:
دادستان اردکان با اشاره به ارزش منابع طبیعی و حفظ و احیای آن گفت: منابع طبیعی میراثی گران‌بها و سرمایه ملی ماست.
کد خبر: ۷۲۴۰۰۵
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۴ 10 March 2019

محمدعلی ابوالحسنی در مراسم تجلیل از محافظین افتخاری منابع طبیعی در شهرستان اردکان از تلاش‌ها و زحمات محافظین منابع طبیعی درزمینهٔ حراست از این میراث گران‌بها و سرمایه‌های ملی تشکر و قدردانی کرد.

وی گفت: منابع طبیعی چیزی نیست که با تخریب کردن و یا بهره‌برداری از آن قابل احیا و بازسازی باشد. آثار تخریب منابع طبیعی سالیان سال باقی می‌ماند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اردکان افزود: حفظ منابع طبیعی از وظایف اخلاقی، انسانی و دینی ماست و باید جلو تخریب بیت‌المال را بگیریم زیرا این نعمت مختص به نسل ما نیست بلکه منابع طبیعی متعلق به تمام نسل‌های بشر است.

وی اظهار داشت: ما به‌عنوان مستأجر در این دنیا هستیم و همان‌گونه که مستأجر حق ندارد منزل استیجاری خود را تخریب کند ما هم نمی‌توانیم منابع طبیعی را که در اختیارداریم تخریب کنیم و از بین ببریم.

ابوالحسنی گفت: متولی حفاظت از عرصه‌های طبیعی، اداره منابع طبیعی و آبخیزداری است ولی به لحاظ گستردگی پهنه جغرافیایی و کمبود نیرو و امکانات این کار عملاً امکان‌پذیر نیست بنابراین در این راستا باید از کمک‌های دلسوزان در حوزه منابع طبیعی استفاده کرد.

وی افزود: وظیفه ذاتی، انسانی، اخلاقی و قانونی دستگاه قضایی این است که برای حفظ این میراث گران‌بها با ادارات منابع طبیعی همکاری کند و در این راه از هیچ تلاشی مضایقه نمی‌کند و با تصرف و تخریب منابع طبیعی برخورد قانونی می‌کند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اردکان گفت: در برخی از موارد، زمین‌خواران و متخلفین از ضعف قانون و برخی از عملکردها سوءاستفاده می‌کنند و در منابع طبیعی تصرفاتی می‌کنند که می‌طلبد هوشیارتر و بیدارتر باشیم.

وی در پایان اظهار داشت: پیشگیری از جرم یکی از مباحثی است که دستگاه قضایی متولی آن است که در این زمینه باید به مردم آموزش و آگاهی داد. آموزش‌های اولیه در راستای پیشگیری از جرائم بسیار مهم است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار