مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد با اشاره به ترسیم چشم‎‎انداز گردشگری استان براساس اصول کلی رویداد محوری و پایداری گردشگری، به تشریح این جایگاه در بخش های مختلف گردشگری در افق 1404 پرداخت.
کد خبر: ۷۲۴۳۱۷
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۰ 11 March 2019

«سید مصطفی فاطمی» با بیان این که صنعت گردشگری استان در ۲۰ سال اخیر رشد چشمگیری داشته است، یکی از مهمترین دلایل این رشد را وجود نیروی انسانی با ارزش و با همت خواند.

وی تصریح کرد: در سال ۱۳۹۳ تعداد تخت‎‎های اقامتی استان تنها ۳۸۰۰ تخت بوده ولی هم اکنون این تعداد به 10 هزار تخت افزایش یافته است .

این مسئول جایگاه گردشگری استان در افق ۱۴۰۴ در بخش گردشگری، فرهنگی و تاریخی و کویر را در رتبه یک کشور خواند و افزود: این جایگاه در بخش گردشگری تجاری، صنعتی، کودک و خانوادگی در بین پنج استان کشور، در حوزه گردشگری خوراک در بین سه استان کشور، در حوزه گردشگری معلولان و سالمندان، جنگ و تفریح در بین 10 استان برتر کشور خواهد بود.

وی ادامه داد: جایگاه استان یزد در افق 1404 در حوزه گردشگری ورزشی و در بخش گردشکری ماجراجویانه نیز رتبه اول کشور، در بخش گروهی در بین سه استان برتر و در برگزاری رویدادهای ورزشی در بین پنج استان برتر کشور پیش‎‎بینی شده است.

فاطمی این جایگاه را در حوزه گردشگری سلامت و در بخش تندرستی و درمانی در بین سه استان برتر کشور و در بخش پزشکی بین پنج استان برتر کشور عنوان کرد و گفت: یزد در حوزه گردشگری علمی و در بخش نجوم و آب بین سه استان برتر کشور خواهد بود و در بخش تحقیقاتی بین 10 استان کشور، در بخش ژئوتوریسم جایگاه اول کشور و در بخش آموزش هم در بین پنج استان برتر کشور ترسیم شده است.

وی با بیان این که استان یزد تاکنون به بسیاری از این اهداف دست پیدا کرده است، خاطرنشان کرد: رویداد محوری و پایداری گردشگری از اصول کلی این چشم ‎ انداز بوده است .

فاطمی عنوان کرد: با توجه به شرایط خاص کشور، حفظ وضعیت فعلی مهم است و با رویداد محوری و تبلیغات و استفاده از فضای مجازی سعی در توسعه گردشگری داخلی داشته‏ایم که این تلاش ها باعث شده تا ظرفیت اشغال محل اقامت در ماه‏های اخیر از 30 درصد به 70 درصد برسد .

به گفته وی، تعدادی هسته در انجمن خدمات مسافربری مربوط به توسعه گردشگری خارجی شکل گرفته است که در بلندمدت اثرگذار خواهد بود .

وی افزود: در کنار تنوع بخشی، ۱۲ کمیته از جمله کمیته گردشگری پایدار و الکترونیک تشکیل شده است که پیشرفت در زمینه معرفی یزد در فضای مجازی از کارکردهای کمیته گردشگری الکترونیک است.

مدیر کل میراث فرهنگی یزد، برگزاری جشنواره های مختلف و استفاده از استراتژی خبری را از دیگر روش ‎ های جذب گردشگر به استان معرفی کرد .

فاطمی در پایان نیز با تایید آمار و اطلاعات مندرج در سایت پژواک، اعلام کرد: در 10 سال گذشته از کشورهای فرانسه، آلمان، ایتالیا، اسپانیا و چین بیشترین تعداد گردشگر ورودی به یزد بودند که در یک سال اخیر، چینی ها بیشترین تعداد گردشگر را تشکیل می دادند.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار