کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت یزد از نظارت روزانه ۱۴ تیم بهداشتی بر مراکز تهیه و توزیع و اماکن عمومی درطرح سلامت نوروزی شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۷۲۴۳۱۸
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۱ 11 March 2019

علیرضا خردادمهر کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان یزد با اشاره به اجرای طرح سلامت نوروزی گفت: طرح سلامت نوروزی در شهرستان یزد همگام با دیگر مناطق از امروز با برگزاری یک مانور، آغاز و تا ۱۵ فرودین ماه سال آینده ادامه دارد.

خردادمهر افزود: در زمان اجرای طرح سلامت نوروزی، روزانه ۱۴ تیم بهداشتی، واحد‌های مهم و حساس را مورد بازرسی قرار می دهند.

کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان یزد تامین سلامت مردم و بخصوص مسافرین و گردشگران در شهر جهانی یزد را از مهم‌ترین اهداف این طرح برشمرد و افزود: باتوجه به هماهنگی به عمل آمده دستگاه­های اجرایی، امنیتی و قضایی شهرستان با محوریت فرمانداری درقالب کمیته خدمات سفر نوروزی شهرستان یزد با متخلفین از مقررات بهداشتی به طور جد برخورد خواهد شد.

خردادمهر ادامه داد: کنترل مواد غذایی و آب شرب از اولویت‌های نظارتی واحد بهداشت محیط می‌باشد و با استفاده از وسایل و تجهیزات پرتابلی که در اختیار کارشناسان قرار گرفته است؛ دست یابی به نتایج باسرعت و دقت بالا خواهد بود.

وی اضافه کرد: از ابتدای سال­جاری تاکنون حدود ۴۵۰۰۰ مورد بازرسی از واحد‌های عرضه کننده مواد غذایی و اماکن عمومی توسط مهندسین بهداشت محیط انجام گرفته است که این رویه منجر به تشکیل هزار و ۵۰ فقره پرونده قضایی گردیده اند.

خردادمهر درپایان تاکید کرد: سامانه ثبت شکایات مردمی ۱۹۰ وزرات بهداشت بصورت شبانه روزی در دسترس شهروندان و میهمانان بوده و مردم عزیز میتوانند شکایات خود را در زمینه بهداشت محیطِ مراکز تهیه و توزیع و اماکن عمومی نظیر هتل‌ها و مراکز اقامتی و پارک ها، مشکلات مربوط به آب و فاضلاب، مواد غذایی و ... را به این سامانه گزارش نمایند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار