مدیر کل دامپزشکی استان یزد از تشدید نظارت ‎ های بهداشتی کارشناسان این دستگاه در ایام نوروز از کلیه مراکز تولید، فراوری تا عرضه فراورده ‎ های خام دامی خبر داد.
کد خبر: ۷۲۴۳۵۰
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۵ 11 March 2019

«علی اکبر حدادزاده» در این رابطه تصریح کرد: در راستای حفظ بهداشت عمومی جامعه و سلامت هموطنان در ایام نوروز، بازدید و نظارت کارشناسان دامپزشکی از کلیه مراکز تولید، فراوری و عرضه فراورده های خام دامی در ایام نوروز تشدید می شود.

وی خاطرنشان کرد: طرح تشدید نظارت بهداشتی ویژه نوروز از تاریخ 23 اسفند ماه 97 آغاز و تا 16 فروردین ماه 98 با بکار گیری 13 اکیپ بازرس بهداشتی ادامه خواهد داشت.

حدادزاده گفت: با توجه با این که یکی از پایه های اساسی تشکیل دهنده سبد غذایی خانوار، مواد پروتئینی به ویژه با منشاء دامی است که در طول مناسبت ها به ویژه در ایام عید با افزایش مصرف رو به رو می شود، همه ساله اداره کل دامپزشکی استان اقدام به اجرای طرح تشدید و کنترل نظارت های بهداشتی ویژه نوروز می کند.

این مسئول در پایان نیز اظهار کرد: در این طرح کلیه مراکز تحت پوشش اداره کل دامپزشکی از قبیل کشتارگاه ها، مراکز بسته بندی، رستوران ها و فروشگاه های پروتئینی و نیز خودروهای ویژه ی حمل فراورده های خام دامی از نظر کیفیت و رعایت نکات بهداشتی مورد بررسی قرار می گیرند و فراورده های خام دامی که قابلیت مصرف نداشته باشند از دسترس عموم مردم خارج و معدوم می شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار