رئیس اداره بهزیستی اردکان گفت: طرح غربالگری سلامت در تمام ابعاد از جمله جسمانی، روان‌شناختی و اجتماعی برای چهار هزار سالمند این شهرستان اجرا می شود.
کد خبر: ۷۲۴۳۷۰
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۳ 11 March 2019

حمید رضا پایدارفر در نشست هم اندیشی روسای ادارات بهزیستی و کمیته امداد این شهرستان
افزود: اهداف نزدیکی بین بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره ) وجود دارد و هر2 نهاد جهت ایجاد شرایط بهتر برای جامعه هدف و ارتقاء خدمات رسانی به مددجویان و جلب مشارکتهای مردمی جهت توانمندسازی مددجویان تلاش می کنند و تعامل این دو نهاد می تواند سازنده و راه گشا باشد.
وی اضافه کرد: بهزیستی سازمان حمایتی و تخصصی است و خدمات ممتاز و شایانی را در جهت بهبود و ارتقا زندگی مددجویان ، پیشگیری از آسیب های اجتماعی ، پیشگیری از معلولیت ، اعتیاد ، مشاوره و معلولین و زنان سرپرست خانوار و …ارائه می دهد.
این مسئول اظهارداشت: بهزیستی در زمینه پیشگیری از آسیب های اجتماعی با ایجاد پایگاه های خدمات اجتماعی در محله های آسیب خیز و جذب مشارکت اهالی و معتمدین این محلات خدمات تاثیر گزاری در اطلاع رسانی و آگاه سازی افراد در زمینه آسیبها انجام داده است.
این مسئول افزود : سالمندان، 9 درصد جمعیت شهرستان اردکان را تشکیل می دهند .
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان اردکان نیز گفت : کمیته امداد و بهزیستی به دلیل ارائه خدمات مشترک می توانند تعاملات بیشتری با هم داشته باشند و در سایه همدلی و همفکری راهکارهای جدیدی را برای ارائه هرچه بهتر و بیشتر خدمات به محرومین پیش بینی کنند.
محمدرضاخلیلی مجموعه مردمی و مؤثر بهزیستی و کمیته امداد را 2 بال حمایتی نجات بخش و امداد رسان به جامعه محرومین و نیازمندان دانست و افزود : ضرورت تبادل نظرهایی احساس می شود که بتوان بصورت مکمل با بهزیستی گام های خوبی در مسیر ارائه خدمات مطلوب تر به مددجویان برداشت و مشکلات آنان را کاهش داد.
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان اردکان اظهار داشت: اینکه هرساله تعدادی افراد نیازمند را توانمند کنیم از افتخارات ما هست و باید از افرادی که نیازمند واقعی هستند ، بهترین مددکاری به عمل آید تا فقر در جامعه ریشه‌ کن شود.
در این نشست مقرر شد تا 2 اداره از امکانات یکدیگر در جهت ارائه خدمات بیشتر و بهینه تر به افراد تحت حمایت از هیچ کوششی دریغ نکنند و رئیس اداره بهزیستی شهرستان اردکان نیز بر همکاری با کمیته امداد تاکید کرد .
بر اساس سرشماری سال 95، 8.4 درصد جمعیت شهرستان اردکان سالمند هستند و 2 هزار معلول و 300 خانوار نیازمند، زیر پوشش اداره بهزیستی شهرستان اردکان قرار دارند و از خدمات این اداره بهره مند می شوند.
مرکز شهرستان 98 هزار نفری اردکان در 60 کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار