معاون فنی مرکز بهداشت یزد گفت: روستائیان استان در صورت نیاز به خدمات درمانی به پزشک خانواده محل سکونت خود مراجعه و از خدمات سطح یک بهره‌مند می‌شوند.
کد خبر: ۷۲۴۷۸۱
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۲ 12 March 2019

مسعود شریفی معاون فنی مرکز بهداشت یزد از آغاز فرایند طرح ارجاع الکترونیکی پزشک خانواده در روستا‌های استان خبر داد و گفت: تمام مقدمات برای اجرای طرح ارجاع الکترونیکی پزشک خانواده در روستا‌ها انجام شده است.

وی افزود: در این طرح فرد روستایی در صورت نیاز به خدمات درمانی، ابتدا به مرکز جامع خدمات سلامت و یا پزشک خانواده محل سکونت خود مراجعه می‌کند و از خدمات سطح یک، این مراکز بهره‌مند می‌شود.

شریفی گفت: در صورت تشخیص و ضرورت خدمات درمانی سطح ۲، به وسیله پزشک عمومی مستقر در روستا یا مرکز جامع خدمات سلامت، از طریق سیستم الکترونیکی به مراکز درمانی و بیمارستان‌های دولتی شهرستان ارجاع می‌شود.

معاون فنی مرکز بهداشت یزد ادامه داد: ادامه داد: در این مرحله در صورت نیاز به خدمات سطح سه، یعنی مراکز فوق تخصصی دولتی، ارجاع از طریق سامانه الکترونیکی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: تمامی تعرفه‌های خدمات درمانی در این طرح، دولتی است و نوبت‌دهی به بیماران به وسیله پزشکان مستقر در مراکز درمانی روستایی و شهری الکترونیکی انجام می‌شود.

معاون فنی مرکز بهداشت یزد ادامه داد: در این طرح پیش‌بینی شد تمام خدماتی که برای فرد در مراکز تخصصی انجام‌شده به پزشک خانواده به‌صورت الکترونیک ارجاع می‌شود تا در جریان روند درمان بیمار قرار گیرد.

وی تعداد مراکز مجری پزشک خانواده استان را ۵۹ مرکز بیان کرد و گفت: هم‌اکنون ۷۰ پزشک خانواده در روستا‌ها به بیماران خدمات ارائه می‌کنند.

شریفی گفت: در ادامه اجرای طرح پزشک خانواده که سال ۸۴ اجرا شد، باهدف نظارت بر فرایند درمان روستاییان با تشکیل پرونده سلامت الکترونیکی، جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه برای روستاییان و هم برای مراکز درمانی دولتی اجرا می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار