دومين شوراي راهبري خوشه زيلو با حضور اعضاي اين شورا به ميزباني دانشگاه ميبد برگزار شد.
کد خبر: ۷۲۵۱۴۵
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۲ 13 March 2019

«مسعود عظيمي» مدير عامل شركت شهرك‌هاي صنعتي استان يزد در ابتداي اين نشست ثبت جهاني ميبد به عنوان شهر زيلو را تبريك گفت و از زحمات صورت گرفته براي كسب اين افتخار در شهرستان قدرداني كرد.

در ادامه «محمدرضا دهقاني» عامل توسعه خوشه و معاون فرهنگي جهاددانشگاهي استان يزد به عنوان مجري طرح نيز گزارشي از فعاليت‌هاي صورت گرفته طي سه ماه اخير ارائه و تصريح كرد: تشكيل بانك اطلاعاتي هنرمندان زيلوباف، برگزاري دور آموزشي تربيت مربي هنر زيلوبافي و افتتاح دفاتر خوشه در شهرهاي يزد و ميبد از اهم اقدامات انجام شده در اين مدت بوده است.

اين مسئول همچنين از آغاز طرح سنجش سلامت هنرمندان زيلوباف خبر داد و در مورد هر كدام از اقدامات و برنامه‌هاي توسعه خوشه زيلو توضيحاتي ارائه كرد.

گفتني است؛ در اين نشست پيرامون ايجاد كتابخانه و مركز اسناد تخصصي زيلو با همكاري نهادهاي دولتي و بخش خصوصي و نيز ايجاد كارگاه مشترك رنگرزي گياهي با حضور كارگاه هاي زيلوبافي بحث و تصميم‌گيري شد.

يادآور مي‌شود، در نشستي با حضور رييس، معاون آموزشي و مدير پژوهشي و نماينده دانشكده ايران‌شناسي دانشگاه ميبد توسعه همكاري‌هاي اين دانشگاه با خوشه زيلو مورد توافق قرار گرفت.

انجام پژوهش‌هاي مشترك در مورد زيلو، برگزاري همايش‌هاي هنر زيلوبافي در ميبد و توسعه فعاليت‌هاي كارآفرينانه دانشجويان در اين رابطه از موضوعات مورد اهتمام طرفين در اين نشست بود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار