رئیس کانون وکلای دادگستری استان یزد با اشاره به ارائه طرح جامع وکالت در مجلس گفت: این طرح یک نوع اسید پاشی به عدالت در جامعه است.
کد خبر: ۷۲۵۱۴۶
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۰ 13 March 2019

جعفری رئیس کانون وکلای دادگستری استان یزد در همایش اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری کشور در یزد با اشاره به دو چالش پیش روی وکلا گفت: یکی از چالش‌ها طرح جامع پذیرش و آموزش وکالت و دیگری بنیان آیین نامه اجرایی موضوع ماده ۱۷۸ قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی است.

وی با اشاره به ارائه طرح جامع پذیرش و آموزش وکالت در مجلس، افزود: طرح پذیرش و آموزش وکالت از سوی نمایندگان مجلس طراحی شده و اهداف طراحان خیرخواهی بوده، ولی متاسفانه این طرح یک نوع اسید پاشی به عدالت در جامعه است و متاسفانه این طرح از سوی افرادی غیر متخصص طراحی شده است که به عدالت و مردم ضربه می‌زند.

طرح جامع پذیرش و آموزش وکالت امنیت حقوق مردم نیست
رئیس کانون وکلای دادگستری استان یزد بیان کرد: با طرح جامع پذیرش و آموزش وکالت امنیت حقوقی مردم و قدرت دفاعی مردم به خطر می‌افتد چراکه وکیل برای احیای حقوق مردم باید مستقل باشد.

جعفری اظهارداشت: طبق تحقیقات میدانی انجام شده ۹۰ درصد پیشنهاداتی که در سال ۹۷ به مجلس داده شده است به صورت طرح از سوی افرادی غیر متخصص بوده که نمونه بارز آن طرح جامع وکالت است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر با وجود ۳۳۴ کارآموز وکالت در استان دادگستری ظرفیت این تعداد را ندارد و اجازه حضور کارآموزان در اتاق دادگاه را نمی‌دهند و متاسفانه دانشگاه‌هایی در حال آموزش حقوق هستند که استاندارد‌های لازم آموزشی و هیئت علمی حقوق را ندارند.

جعفری ادامه داد: مردم در کشور ما وقتی دچار مشکل می‌شوند به وکیل مراجعه می‌کنند که این فرهنگ باید نهادینه شود تا مردم برای پیشگیری و قبل از دچارشدن به مشکل به وکیل مراجعه کنند.

رئیس کانون وکلای دادگستری استان یزد با بیان چالش دوم وکلا با عنوان نهادینه شدن آیین نامه اجرایی موضوع ماده ۱۷۸ قانون برنماه سوم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی تصریح کرد: اول اسفند ماه آیین نامه اجرایی موضوع ماده ۱۷۸ قانون برنماه سوم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی از سوی رئیس سابق قوه قضائیه نهادینه شد که این آیین نامه نیز حیات اجرایی ندارد و به استقلال وکیل لطمه می‌زند.

وی با اشاره به برگزاری سی و دومین همایش اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری کشور در یزد گفت: این همایش ۱۱ و ۱۲ اردیبهشت ماه ۹۸ به منظور بررسی چالش‌های مردم، چالش‌های نظام حقوقی، ارتقای نظام حقوقی، نقد و بررسی قوانین و مقررات و ارتقاحقوق عمومی مردم و جلب اعتماد مردم برگزار می‌شود.

جعفری افزود: روز اول و افتتاحیه این همایش ۱۱ اردیبهشت در پردیس بین الملل دانشگاه علوم پزشکی و اجلاس سراسری نیز روز ۱۲ اردیبهشت در هتل پارسیان صفاییه برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار