معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان یزد از نظارت بهداشت عرضه فراورده‌های دامی از ۲۵ اسفند تا ۱۷ فرودین خبر داد.
کد خبر: ۷۲۵۳۴۰
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۵ 14 March 2019

محمدرضا متوسل الحسینی معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان یزد از نظارت بر کیفیت و بهداشت عرضه‌ی فراورده‌های دامی از ۲۵ اسفند تا ۱۷ فرودین خبر داد و گفت: نظارت بر کیفیت و بهداشت عرضه‌ فراورده‌های دامی خام و پروئینی تشدید می‌شود.

وی با بیان اینکه تمامی شبکه‌های دامپزشکی و اداره کل استان یزد در این ایام در دو شیفت از ۸ صبح تا ۸ شب فعال هستند، افزود: ۲۵ اکیپ در قالب ۱۳ اکیپ سیار برای بررسی‌های میدانی از فروشگاه‌های عرضه فراورده‌های پروتئینی و ۱۲ اکیپ ثابت برای پیگیری‌های ستادی برنامه ریزی شدند تا اطمینان حاصل شود که وضعیت فراورده‌های قابل عرضه از نظر بهداشتی کاملا مناسب است.

متوسل الحسینی ادامه داد: در این ایام در صورت مشاهده عرضه فراوده‌های خامی دامی به صورت دامی در سطح شهر به طور جدی برخورد خواهد شد.

وی از کشیک بخش‌های تخصصی وابسته به دامپزشکی همچون کلینیک ها، داروخانه ها، کشتارگاه‌ها و حتی آمایشگاه اداره کل خبر داد و اضافه کرد: کشتارگاه‌ها باید آمادگی کافی برای تامین نیاز گوشت قرمز و مرغ جامعه، کلینیک‌ها و داروخانه‌های دامپزشکی هم آمادگی پاسخگویی و تامین نیاز مراجعین و آزمایشگاه هم کشیک پیگیری‌های نظارتی را داشته باشند.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان یزد با اشاره به شیوع آنفولانزا در نزدیک ایام نوروز گفت: خوشبختانه از تابستان ۹۷ مشکل خاصی مشاهده نشده، ولی باتوجه به شرایط باید اکیپ‌های واکنش سریع پایش مقابله با این بیماری در این ایام فعال باشند تا با برخورد به مورد مشکوک در حداقل زمان مهار شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار