مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد با اشاره به اجراي طرح «باشگاه کارآفرینان نوجوان» در سال آتی با کمک آموزش و پرورش، اظهار كرد: باشگاه کارآفرینان نوجوان، فرصتی برای توانمندسازی و مهارت‌افزایی دانش آموزان است.
کد خبر: ۷۲۵۳۵۰
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۷ 14 March 2019

«محمد حسین ریاحی» در اين باره با اشاره به این که دنیای آینده، دنیای پیچیده اطلاعات و تکنولوژی است، گفت: ورود به این دنیا، نیازمند افرادی توانمند، خلاق، ارتباط گر و مسلط به فناوری‌های جدید است.

وي افزود: برای تقویت کارآفرینی و خلاقیت در افراد باید از سنین کودکی و نوجوانی شروع کرد، امروزه باید به کودک آموخت چگونه کار گروهی انجام دهد و با تفکر، خلاقیت، امید و پشتکاری و کسب مهارت‌های لازم به اهداف خود دست یابد.

رياحي با بیان این که در کشورهای در حال توسعه نیز تلاشهای فراوانی برای رشد کارآفرینی و خلاقیت در کودکان در حال انجام است، اظهار كرد: در کشور ما برنامه‌های آموزشی برای همگان یکسان تعریف شده و متاسفانه به تفاوت‌های فردی افراد توجه نشده است.

به گفته وي، هر فرد اگر چه ممکن است که دارای نقاط مشترک با دیگران باشد، اما دارای استعداد و علایق منحصر به فرد است که باید متناسب با توانایی‌ها و استعدادهای خویش، پرورش یابد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تصریح کرد: با توجه به ماموریت و رسالت این اداره کل در راستای توسعه و ترویج کارآفرینی در استان و در جهت تقویت مهارت‌های نرم و کارآفرینانه دانش‌آموزان مستعد و با اهداف نگرشی و مهارتی، طرح «باشگاه کارآفرینان نوجوان» به منظور توانمندسازی و مهارت افزایی دانش آموزان متوسطه اول و دوم در سال آتی با کمک آموزش پرورش اجرایی خواهد شد.

رياحي خاطر نشان کرد: با اجرای این طرح انتظار می‌رود تقویت نگرش کارآفرینانه و افزایش خلاقیت و میل به موفقیت کودکان و نوجوانان، آشناسازی معلمان، دبیران و دانشجویان مراکز تربیت معلم با مباحث کارآفرینی، تغییر روش تدریس متناسب با مبانی کارآفرینی برای کودکان محقق شود.

«عباسعلی دانافر» مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد نيز ضمن استقبال از اجرای این طرح گفت: در گذشته کارآفرینی صرفا برای دانش‌آموزان کار و دانش به عنوان یک واحد درسی ارائه می‌شد، اما امروزه به عنوان رویکرد حاکم در وزارت آموزش و پرورش برای ما مطرح است.

وي اظهار كرد: نگرش مثبتی نسبت به خود اشتغالی و خویش فرمایی باید در دانش آموزان و نوجوانان، معلمان و خانواده‌هایشان شکل گیرد و این نیازمند انجام مجموعه‌ای از فعالیت های ترویجی، آموزشی و مشاوره‌ای است و این طرح می تواند در زمینه شناسایی استعدادها و پتانسیل های دانش آموزان به ما کمک کند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار