دومین دوره مسابقه موشک‌های کاغذی به همت آزمایشگاه هندسه کامپیوتری و سیستم‌های دینامیکی و انجمن علمی دانشجویان دانشکده علوم ریاضی در سالن ورزشی امام علی (ع) برگزار شد .
کد خبر: ۷۲۵۳۵۱
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۲ 14 March 2019

«حسین خورشیدی» اظهار کرد: این دوره از مسابقات موشک‌های کاغذی برخلاف سال گذشته که فقط در سطح دانشجویان دانشگاه یزد بود، باحضور ۲۸ تیم از دانشگاه‌ها و مدارس استان برگزار شده است.

وی افزود: در این دوره از مسابقات 14 تیم از دانشگاه یزد، هفت تیم از دانشگاه اردکان،چهار تیم از دانشگاه امام جواد (ع)، یک تیم از دانشگاه فرهنگیان،یک تیم از دانشگاه فنی و حرفه‌ای، یک تیم از دانشگاه علم و هنر دو تیم از مدارس استان یزد برگزار شد .

مسئول برگزاری این دوره مسابقات دانشجویی گفت: این مسابقه در دو بخش بیشترین مسافت و بیشترین زمان پرواز صورت گرفت که در مقایسه با دوره قبل، تفاوت‌هایی در نحوه تعیین تیم‌های برنده و نیز تعییین رکورد وجود داشت.

خورشیدی تصریح کرد: به این صورت که اعداد مربوط به هرتیم در یک بخش از مسابقه، بر رکورد جهانی آن بخش تقسیم می‌شد و سپس مجموع این دو عدد، امتیاز هر تیم را مشخص می‌کرد. به این ترتیب ممکن است تیم‌هایی که رکورد دار هر بخش به طور جداگانه هستند جزء تیم‌های اول تا سوم در مجموع امتیازات قرار نگیرند و از این جهت جوایز جداگانه‌ای برای رکوردداران مسابقه اختصاص یافت .

عضو هیئت علمی دانشکده علوم ریاضی دانشگاه یزد ادامه داد: همچنین به جای محاسبه‌ مسافت برحسب نقطه‌ برخورد موشک با زمین، مسافت طی شده موشک از خط پرتاب تا نقطه توقف به حساب می‌آمد .

وی در پایان سخنان خود با بیان این که مقایسه‌ تیم‌های خانم‌ها و آقایان به طور جداگانه انجام شده است، خاطرنشان کرد: در این مسابقه تیم پدیده:علیرضا دولت آبادی و صادق کوهگرد، از دانشگاه اردکان با ثبت رکورد 31.68 بیشترین مسافت را به ثبت رساند و تیم 1321 :علی مرزنگوشی، ایلیا مرزنگوشی و عجمین، از دانشگاه امام جواد با ثبت رکورد 9.44 ثانیه بیشترین زمان پرواز را به دست آورد .

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار