مدیرکل دفتر سرمایه گذاری و نظارت بر بهره برداری راهداری کشور گفت: در کشور ۷۴۵ مجتمع بین راهی فعالیت دارند که برای ۱۴ هزار نفر اشتغال پایدار ایجاد شده است.
کد خبر: ۷۲۵۳۵۲
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۳ 14 March 2019

حمیدرضا شهرکی ثانوی مدیرکل دفتر سرمایه گذاری و نظارت بر بهره برداری سازمان راهداری وحمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: کمیته نظارت بر مجتمع‌های بین راهی در یزد فعال شده تا بر این مجمتع‌ها در آستانه‌ی عید نوروز نظارت داشته و مشکلات را برطرف کنند.

شهرکی ثانوی افزود: در کشور ۷۴۵ مجتمع بین راهی به بهره برداری رسیده و درحال ارائه خدمت زیر نظر اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هستند که ۸۷ مجتمع در آزادراه‌ها، ۲۷۹ در بزرگراه‌ها، ۳۰۹ در راه‌های اصلی و ۷۰ واحد مجتمع در راه‌های فرعی واقع شده که به مردم خدمات می‌دهند.

وی بااشاره به مجتمع‌های در حال ساخت و پیش بینی شده تا سال ۹۹ ادامه داد: مجتمع‌های در حال ساخت و پیش بینی شده تا سال ۹۹ نزدیک به ۴۵۴ مجتمع است که ۳۶ مجتمع در آزادراه، ۱۹۲ مجتمع در بزرگراه، ۱۷۷ مجتمع در راه اصلی و ۴۹ مجتمع در راه‌های فرعی واقع شده است.

مدیرکل دفتر سرمایه گذاری و نظارت بر بهره برداری سازمان راهداری وحمل و نقل جاده‌ای کشور اضافه کرد: در یزد ۱۰ مجتمع به بهره برداری رسیده که ۸ مجتمع نیز درحال ساخت است و ۱۴ مجتمع نیز درحال استعلام است که در تا سال ۹۹ به بهره برداری می‌رسد.

شهرکی ثانوی بیان کرد: درسال ۹۷ فراخوانی داده شده که طرح تفصیلی آماده و تا پایان نیمه اول سال ۹۸ اپلیکیشنی برای مسافران و کسانی که می‌خواهند از خدمات مجتمع‌ها استفاده کنند طراحی می‌شود.

وی افزود: براساس طرح تفصیلی ۴۹۵ نقطه گذاری شده و با سازمان ملی اراضی برای واگذاری هماهنگ شده که ۱۶ نقطه از استان یزد نیز جزو این طرح است که تا الان ۶۰ درصد این نقاط در کشور موافقت اصولی شده و نقاط استان یزد ۵۰ درصد موافقت اصولی شده است.

مدیرکل دفتر سرمایه گذاری و نظارت بر بهره برداری سازمان راهداری وحمل و نقل جاده‌ای کشور تصریح کرد: سرمایه گذاران حقیقی و حقوقی می‌توانند برای ایجاد مجتمع‌های بین راهی و تیرپارک‌ها پیشنهاد خود رابدهند و درصورت موافقت اصولی و گرفتن پروانه بهره برداری اقدام به ایجاد این مجتمع در محل مورد نظر کنند.

وی بر حمایت بانک‌ها برای ایجاد این مجتمع‌ها تاکید کرد وافزود: بانک‌ها باید از این مجتمع‌ها حمایت کنند چراکه منفعت اقتصادی در بر دارد و بسیاری از مجتمع به حمایت بانک‌ها برای بروزرسانی و بهینه سازی نیاز به اعتبارات جاری دارند تا بتوانند با بهینه سازی مجتمع خدمات مطلوب تری را به شهروندان ارائه کنند.

این مقام مسئول اظهارداشت: تاکنون ۴۲ هزار میلیاردریال برای مجتمع‌های بین راهی هزینه شده و بالغ بر ۱۴ هزار نفر اشتغال زایی پایدار داشته و نقش بسیار خوبی در اقتصاد ایفا کرده است.

شهرکی ثانوی بیان کرد: شهروندان می‌توانند برای ثبت گزارش تخلفات و یا ارائه پیشنهادات به سامانه ۳۰۰۰۱۴۱ پیامک زده و یا از طریق اپلیکیشن ۱۴۱ اعلام کنند که تخلفات به محض اعلام برای رفع آن و تذکر اقدام می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار