مدیرکل ارشاد یزد:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به پیشینه صنعت نساجی در استان یزد گفت: این صنعت جزئی از تاریخ و هویت مردم یزد است.
کد خبر: ۷۲۵۳۵۷
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۲ 14 March 2019

مجید جوادیان زاده در نشست کارگروه ساماندهی مد و لباس استان یزد اظهار داشت: مد و لباس دارای جنبه هویتی است که تنها به حوزه پوشش اختصاص ندارد و باید این دیدگاه در میان مسئولان، رسانه‌ها، صاحبان صنایع و… ترویج پیدا کند.

رئیس کارگروه ساماندهی مد و لباس استان یزد عنوان کرد: صنعت مد در دنیا به عنوان یک صنعت فرهنگی شناخته شده و جایگاه صنایع سخت افزار را از آن خود کرده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد یادآور شد: صنعت فرهنگی صنعت مد و لباس برای رفع نیازهای یک جامعه پا گرفته و اهمیت آن برای همگان روشن است.

جوادیان زاده بیان کرد: صنعت بافت و نساجی جزئی از هویت تاریخی، اجتماعی، شغلی و فرهنگی استان یزد است که قبل از جنبه‌های تجاری و بازرگانی، جنبه فرهنگی و هویتی آن حائز اهمیت است.

رئیس کارگروه ساماندهی مد و لباس با اشاره به پیشتاز بودن استان یزد در تمام عرصه‌ها اظهار داشت: استان یزد با وجود ظرفیت‌های لازم توانسته در کوتاه مدت در زمینه مد و لباس و برگزاری برنامه‌ها و نمایشگاه‌ها پیشرفت مؤثری را داشته باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برنامه‌های سال آینده در زمینه مد و لباس عنوان کرد: باید با گفتگو، اطلاع رسانی، تعامل با نهادهای مختلف به ویژه دانشگاه‌ها و… نگاه گفتمانی و علمی در این حوزه داشته باشیم.

جوادیان زاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره ملی پارچه فجر در استان یزد تاکید کرد: با توجه به اینکه یزد پایتخت کتاب ایران است، می‌توان از این پتانسیل برای پیوند نخستین جشنواره ملی پارچه فجر با کتاب‌های مرتبط با مد و لباس استفاده کرد.

رئیس کارگروه ساماندهی مد و لباس استان یزد افزود: تحقق این امر نیازمند برنامه است و باید از برنامه‌های سیر مطالعاتی در مد و لباس بهره مند شد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار