رییس جهاد کشاورزی یزد خبر داد؛
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد با اشاره به فعالیت ۲۲ درصد کل گلخانه‌های کشور در یزد، از اختصاص بیشترین میزان تسهیلات کشاورزی یزد به این بخش خبر داد .
کد خبر: ۷۲۵۳۶۱
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۷ 14 March 2019

«سیدجمال سجادی‌پور» در نشست کارگروه تخصصی اشتغال استان با بیان این که سرمایه‌گذاری در فعالیت‌های پیشین و پسین بخش کشاورزی، توجه به نهاد سازی بازار فروش محصولات کشاورزی و سرمایه‌گذاری برای ورود فناوری جدید در حوزه تولید محصولات مرتبط است،‌اظهار کرد: راه‌اندازی و توسعه طرح‌ها و واحدهای نوپا و حمایت از استارت آپ‌ها از جمله اقدامات در دستور کار جهاد کشاورزی است.

وی افزود:‌ برنامه ارتقای توان تولید ملی بیشتر با محوریت بازسازی، نوسازی و سرمایه در گردش تدوین شده و در بخش برنامه ارتقای معیشت هم صرفا استان‌های مرزی مشمول می‌شوند و به یزد تعلق نمی‌گیرد .

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد گفت: برنامه کسب و کار و توسعه آن از محل اشتغال پایدار روستایی یکی دیگر از برنامه‌هایی است که در دستور کار است و در این برنامه 156 میلیارد تومان در نظر گرفته شده که سه درصد کشوری اختصاص پیدا می‌کند و گلخانه‌ها، شیلات و گیاهان دارویی از جمله رسته‌های دریافت کننده این تسهیلات هستند .

سجادی پور تصریح کرد: از محل اشتغال پایدار روستایی هم استان یزد 104 میلیارد تومان از مجموع سه هزار میلیارد تومان دارد که این میزان هم سه درصد کل مبلغ کشوری را تشکیل می‌دهد .

این مسئول با بیان این که 50 درصد این مبلغ به گلخانه‌ها اختصاص دارد عنوان کرد: برنامه دوم بحث ارتقای توان تولید ملی است که 122 میلیارد تومان در این برنامه برای استان یزد دیده شده که بیش از شش درصد کل مبلغ کشوری است و بیشتر در حوزه بازسازی و اصلاح ساختار اختصاص پیدا می‌کند .

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد گفت: بحث سرمایه در گردش یکی از مشکلاتی بود که واحدهای تولیدی با آن مواجه بودند و خوشبختانه در برنامه جدید، 152 میلیارد تومان به این موضوع اختصاص پیدا کرد .

وی در پایان خاطرنشان کرد: به لحاظ نموداری هم با توجه به این که 22 درصد گلخانه‌های کشور در یزد فعالیت دارند، بیشترین میزان تسهیلات در این حوزه در کشور را به خود اختصاص دادیم و در بحث صنایع و دامپروری هم استان یزددر جایگاه خوبی قرار دارد .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار