مدیر ایمنی شرکت توزیع برق استان یزد گفت: شهروندان با رعایت نکات ایمنی مانع بروز حوادث برق گرفتگی در منازل و محل کار خود شوند.
کد خبر: ۷۲۵۹۳۶
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۲ 16 March 2019

علی اکبر زابلی مدیر دفتر ایمنی شرکت توزیع نیروی برق استان یزد با اشاره به اینکه نزدیک شدن به حریم شبکه‌های برق و چادر زدن در نزدیک تاسیسات برق خطر آفرین است، گفت: شهروندان از دست زدن به دریچه‌ها و پایه‌های فلزی روشنایی پارک‌ها و خیابان‌ها خودداری کرده و مراقب فرزندان خود باشند تا به دریچه‌های باز شده تاسیسات برقی نزدیک نشوند.

وی جابجایی اشیا و اجسام بلند را نیز در زیر شبکه‌های برق خطرناک توصیف کرد و در خصوص احتمال بارندگی و طوفان به ویژه در فصل دوم سفر‌های نوروزی افزود: در زمان بارش باران یا وقوع طوفان از تیر‌های برق فاصله گرفته و حتی المقدور خودرو‌های خود را کنار پایه‌ها و تابلو‌های برق پارک نکنند.

زابلی ادامه داد: در هنگام شستشوی حمام، سرویس بهداشتی و آشپزخانه منزل، حتما برق اصلی را قطع کرده و از انداختن فرش و روفرشی روی پشت بام پرهیز کرده تا در صورت باد روی شبکه‌های توزیع برق نیفتد.

مدیر دفتر ایمنی شرکت توزیع نیروی برق استان یزد تصریح کرد: در صورت مشاهده حادثه‌ای نظیر پارگی سیم ها، شکستگی تیر‌ها، باز بودن درب تاسیسات برق به محل حادثه نزدیک نشوید وبا تلفن ۱۲۱ مرکز اتفاقات برق تماس نمایید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار