رئیس کمیته اطلاع رسانی، تبلیغات، امور فرهنگی و فضای مجازی ستاد خدمات سفر یزد از راه اندازی پایگاه خبری به منظور معرفی آثار و جاذبه‌های شاخص و اخبار نوروز ۹۸ شهرستان‌ها خبر داد.استان قرار داده است.
کد خبر: ۷۲۵۹۳۷
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۱ 16 March 2019

علی صالحی رئیس کمیته اطلاع رسانی، تبلیغات، امور فرهنگی و فضای مجازی ستاد خدمات سفر یزد گفت : زیرساخت‌های پایگاه خبری کمیته اطلاع رسانی خدمات سفر یزد به آدرس http://safar.ostanyazd.ir فراهم شده و با اطلاعات ارائه شده از سوی میراث فرهنگی و دستگاه‌های مرتبط بروزرسانی می‌شود.

وی افزود: آگاهی بخشی به مسافران و گردشگران و آشناسازی آن‌ها با آثار و جاذبه‌های تاریخی، اطلاع رسانی موثر امکانات و خدمات و معرفی توانمندی‌های استان به منظور توسعه گردشگری از اهداف تشکیل این کمیته است.

رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد خدات سفر یزد درباره اقدامات این کمیته هم خاطرنشان کرد: ساماندهی نحوه اطلاع رسانی ورودی شهر‌ها، نظارت و ساماندهی اقلام تبلیغاتی، اطلاع رسانی به صورت بلوتوثی، پیامک و تلفنی به صورت محتوایی و راهنمایی گردشگران با راه اندازی باجه از من بپرس از جمله اقدامات است.

صالحی تشویق سفر گردشگران به مناطق کمتر شناخته شده به منظور کاهش ترافیک، اطلاع رسانی جشنواره‌ها، نظارت بر نحوه اطلاع رسانی و اجرای مقدمات نماز جماعت در مدارس و پارک‌ها، ارائه فرم نظرسنجی به مسافران و تهیه مستند اقدامات ستاد خدمات را از دیگر اقدامات این کمیته عنوان کرد.

وی تصریح کرد: هفته گذشته به منظور اطلاع رسانی به موقع به گردشگران، تارنمایی با عنوان ،یزد سیتی آی آر، اپلیکیشن ،درخواست نامه ،نقشه همراه یزد، برای راهنمایی مسافران نوروزی نیز رونمایی شد.

صالحی با اشاره به اینکه روز یکشنبه ،۲۶ اسفندماه، روز رفت و روب است، تأکید کرد: از ادارات استان درخواست داریم به منظور نظافت شهر و استقابل شایسته از مسافران نوروزی، برای رفت و روب ورودی دستگاه‌ها، همکاری لازم داشته باشند.

در حال حاضر ظرفیت برای اسکان روزانه ۱۱۵ هزار مسافر در تعطیلات نوروزی در استان وجود دارد و آمادگی‌ها برای اسکان ۱۳۰ هزار نفر در روز نیز هست.

استان یزد ۲ هزار و ۲۷۰ هکتار بافت تاریخی و ۶ هزار و ۵۰۰ اثر تاریخی دارد که از این تعداد تاکنون، یک هزار و ۸۵۰ اثر به ثبت ملی رسیده است.

یزد در کنار فارس و اصفهان به‌ عنوان مثلث طلایی گردشگری ایران، مقصد اول گردشگران خارجی و اروپایی است، به‌گونه‌ای که استقبال از این شهر تا پنج برابر در سال ۱۳۹۶ افزایش یافت و همین امر گردشگری را محور توسعه

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار