سفیر کشور کنیا و دبیر اول آن کشور در نشستی با رییس و تنی چند از مسئولان دانشگاه یزد در خصوص توسعه همکاری ‎‎ های علمی بین این دانشگاه و دانشگاه ‎ های کشور کنیا به بحث و تبادل نظر پرداختند.
کد خبر: ۷۲۵۹۴۰
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۹ 16 March 2019

دکتر «محمدصالح اولیاء» رییس دانشگاه یزد این دیدار را فرصت مناسبی برای گسترش همکاری علمی دانست و در خصوص دانشگاه‌های کنیا و زمینه ‎ های آموزش در آن کشور به بحث و تبادل نظر پرداخت.

«روقیه ا.سوبو» سفیر کنیا نیز در ادامه توضیحاتی در خصوص دانشگاه ‎ های کنیا ارائه کرد و گفت: در کنیا دانشگاه ‎ ها به صورت دولتی و غیردولتی اداره می ‎ شود و در دانشگاه‌های دولتی هزینه تحصیل نسبتاً زیاد است.

وی افزود: دانشجویان کنیا علاقه مند به تحصیل در رشته ‎ هایی همچون پزشکی، مهندسی، تکنولوژی و IT هستند.

سفیر کنیا دانشگاه ‎ های نایروبی و کنیاتا را از دانشگاه ‎ های مطرح کنیا برشمرد و برگسترش همکاری‌های علمی دو جانبه تأکید کرد.

دکتر «محمدعلی حداد» رییس دفتر همکاری ‎ های علمی و بین المللی دانشگاه یزد نیز با اشاره به تاریخچه دانشگاه یزد به توضیحاتی در خصوص تعداد دانشجویان دانشگاه، تعداد پردیس ‎ ها و دانشکده ‎ های مستقل، رشته ‎ ها و مقاطع تحصیلی، امکانات رفاهی دانشگاه از جمله خوابگاه‌های دانشگاه پرداخت.

وی با اشاره به رتبه دانشگاه یزد در ایران و جهان و جوان بودن دانشگاه به پتانسیل‌های بالقوه علمی دانشگاه یزد برای گسترش همکاری ‎ های ایران با دانشگاه ‎ های مختلف دنیا اشاره کرد.

دکتر «محمد فرشی» سرپرست دانشجویان بین‌المللی دانشگاه یزد هم به تشریح مراحل و شیوه جذب دانشجویان غیرایرانی پرداخت.

در پایان نشست طرفین پیرامون برنامه تبادل دانشجو و استاد در دانشگاه ‎ ها تصمیماتی اتخاذ کردند و مقرر شد بررسی ‎ های اولیه پیرامون انعقاد تفاهم ‎ نامه همکاری فی مابین دانشگاه یزد و دانشگاه ‎ های تراز اول کنیا انجام پذیرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار