مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد خبر داد:
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد گفت: شهرستان اردکان هم از لحاظ تعداد موقوفات و درآمد پس از مرکز استان در رتبه دوم قرار دارد.
کد خبر: ۷۲۶۱۶۱
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۲ 17 March 2019

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حسین زارع زاده مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد در جلسه شورای اداری اوقاف و امور خیریه در اردکان گفت: شهرستان اردکان هم از لحاظ تعداد موقوفات و درآمد پس از مرکز استان در رتبه دوم قرار دارد.

وی افزود: امسال ازلحاظ درآمدی جهش خوبی داشته‌ایم. اجاره‌های برخی از املاک وقفی ناچیز است و گاهی تا یک‌دهم اجاره‌های ملکی پرداخت می‌شود. در این زمینه به یک فرهنگ‌سازی نیاز داریم تا حق وقف تضییع نشود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد با اشاره به لزوم سرمایه‌گذاری بر روی موقوفات اظهار داشت: وقف می‌تواند به توسعه استان و شهرستان کمک کند و در این زمینه خیلی می‌تواند مؤثر باشد و حتی سرمایه‌های خارج از استان را جذب کند.

وی با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری بر روی موقوفات موجب آبادی وقف، درآمدزایی، جذب سرمایه و اشتغال‌زایی می‌شود از مسئولان شهرستان اردکان خواست تا در راه احیای حق موقوفات با این مجموعه همکاری بیشتری داشته باشند.

وی گفت: برنامه آرامش بهاری و خیمه معرفت بقعه متبرکه سید هاشم اردکان در ایام عید نوروز سال ۹۷ حائز رتبه کشوری شد طرح‌هایی ازجمله ضیافت الهی، نشاط معنوی و بصیرت عاشورایی در شهرستان انجام‌شده است.

ثبت ۱۰ وقف جدید در سال ۹۷ در شهرستان اردکان
حجت‌الاسلام سید مهدی سیدی اظهار داشت: در راستای اجرای نیت واقفان خیراندیش ۱۰ وقف جدید در سال ۹۷ در شهرستان اردکان به ثبت رسیده است که نشان‌دهنده تلاش در جهت احیای سنت حسنه وقف است.

وی در پایان گفت: طبخ ۴۰ تن آش به نیت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و ایام فاطمیه و انجام بزرگ‌ترین قربانی در سطح شهرستان از دیگر برنامه‌های شاخص بوده است درآمد موقوفات شهرستان نیز بیش از دو برابر شده است.

گفتنی است که جلسه شورای اداری اوقاف و امور خیریه استان یزد در محل بقعه متبرکه حوض عباس (علیه‌السلام) اردکان برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار