مدیرکل استاندارد یزد گفت: گشت های ویژه استاندارد در استان تا 16 فروردین 98، با نظارت بر مراکز تمرکز، توزیع و فروش کالا به ویژه در نمایشگاههای بهاره مواد غذایی افزایش می یابد.
کد خبر: ۷۲۶۱۹۶
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۹ 17 March 2019

محمد حسین ماجدی اردکانی اظهار داشت: درآستانه فرارسیدن سال جدید و درایام نوروز، گشت های ویژه استاندارد در استان یزد، به تبع دیگر استان های سراسر کشور از 15 اسفند 97 آغاز شد.
وی تأکید کرد : خط قرمز استاندارد ، ایمنی و سلامت مردم در مصرف و استفاده از تمامی محصولات مشمول استاندارد است که در ایام نوروز به دلیل مصرف بالاتر ، تاکید بیشتری هم بر آن داریم.
مدیرکل استاندارد یزد افزود : این طرح در راستای حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان، به مدت یک ماه درحال اجراست ، به این صورت که بازرسان اداره کل و دیگر شرکت های بازرسی همکاراستاندارد در این مدت ، فعالیت مضاعف دارند .
ماجدی اردکانی ادامه داد: همزمان با افزایش میزان خرید مردم، بازرسان استاندارد در قالب این طرح ، از مراکز عرضه، میادین میوه‌و تره‌بار و نمایشگاه‌های بهاره استان بازرسی و در صورت مشاهده کالاهای بدون مجوز استاندارد، اقدام به توقیف و جمع‌آوری آن می‌کنند.
وی با بیان اینکه در این بازدیدها ، بازرسان استاندارد به صورت تصادفی، عملکرد شرکت های بازرسی نمونه برداری همکار را هم تحت نظر خواهند داشت، یادآور شد: مردم استان و همچنین مهمانان نوروزی برای اطمینان از صحت نشان استاندارد چاپ شده بروی محصولات و کالاها می توانند کد 10 رقمی زیر نشان استاندارد رابه شماره 10001517 پیامک، تا کمتر از یک دقیقه پاسخ لازم را دریافت کنند.
ماجدی تصریح کرد: تمامی شهروندان هم می‌توانند استانداردیار بوده و درصورت مشاهده هرگونه تخلف در این خصوص ، مراتب را به سامانه تلفنی 1517 اطلاع دهند و یا از طریق سامانه رسیدگی به شکایات مردمی در پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان به آدرس www.isiri.gov.ir اقدام کنند.
وی در پایان یادآور شد: طبق نظر سنجی صورت گرفته از طریق طرح پرسش گری،میزان آشنایی مردم این استان با فعالیت های سازمان ملی استاندارد ایران 81 درصد متوسط به بالاست.
استان یزد به عنوان چهارمین استان توسعه یافته صنعتی دارای حدود سه هزار و 400 واحد تولیدی صنعتی و کشاورزی است و یک میلیون و 138 هزار نفر جمعیت دارد که شامل 85 درصد جمعیت شهری و 15درصد روستایی است.
هم اکنون بیش از 800 نوع کالا در واحدهای صنعتی استان یزد تولید می شود که 407 قلم آن به 93 کشور دنیا صادر می شود.
سازمان ملی استاندارد تاکنون در کشور حدود 28 هزار پروانه کاربرد علامت استاندارد برای 22 هزار واحد صنعتی زیرپوشش و در قالب هزار قلم کالا صادر کرد، این میزان شامل کمتر از 25 درصد واحدهای صنعتی است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار