رئیس دادگاه انقلاب یزد خبر داد:
رئیس دادگاه انقلاب یزد گفت: یک شرکت بابت قاچاق سوخت با اعمال نفوذ و سندسازی اقدام به قاچاق هزاران تن سوخت به خارج از کشورکرده است.
کد خبر: ۷۲۶۱۹۸
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۸ 17 March 2019

عزیز صابریان رئیس دادگاه انقلاب یزد گفت: یک شرکت بابت قاچاق سوخت با اعمال نفوذ و سندسازی اقدام به قاچاق هزاران تن سوخت به خارج از کشورکرده بود به پرداخت ۱۴۰۰ میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شد.

وی افزود: این شرکت در سال‌های ۹۰ و ۹۱ با جعل اسناد دولتی، اعمال نفوذ با پرداخت رشوه و تهیه اسناد غیر اصیل و خلاف واقع و ارائه به گمرک و سایر مراجع مرتبط، اقدام به ارتکاب اعمال مجرمانه‌ای مانند تهیه مواد سوختی و یارانه‌ای از داخل و قاچاق آن به خارج از کشور بدون پرداخت حقوق دولتی نموده است.

صابریان ادامه داد: این شرکت بر خلاف ضوابط موجود، گواهی خوشنامی جهت تسهیل در صدور محصولات تولیدی اخذ کرده و با سوء استفاده از این گواهی، اقدام به صادرات هزاران تن محصولات سوختی کرده است.

وی با اشاره به تلاش گسترده سربازان گمنام امام زمان (عج) در این پرونده، گفت: با پیگیری مأموران اداره کل اطلاعات استان با صدور مجوز قضایی یکی از محموله‌های صادراتی این شرکت توقیف و با آزمایش محموله صادراتی، نوع آن سوخت تولید پالایشگاه‌های داخل تشخیص داده شد.

وی تصریح کرد: دو نفر از اعضای این شرکت با ثبت شرکت‌های اقماری و ارتباط با برخی از افراد مسئول در تعدادی از پالایشگاه‌ها و ادارات دولتی و پرداخت رشوه، مواد سوختی یارانه‌ای از داخل تهیه و به خارج از کشور قاچاق می‌کردند.

رئیس دادگاه انقلاب یزد به سوء استفاده این شرکت از گواهی خوشنامی جهت تسهیل امور مرتبط با صادرات اشاره کرد و بیان داشت: اصل انتخاب این این شرکت به عنوان دریافت کننده گواهی خوشنامی با اِعمال نفوذ و خارج از فرایند‌های واقعی بوده تا این افراد بتوانند اقدامات مجرمانه خود را راحت‌تر و سریعتر انجام دهند.

صابریان گفت: این پرونده در مدت زمان نسبتاً طولانی و پس از انجام کارشناسی‌های دقیق و متعدد و انجام استعلامات لازم همراه با اخذ دفاعیات متهمان و وکلای آنان در شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی یزد رسیدگی و در مورد قاچاق سوخت حکم محکومیت علیه آنان به پرداخت بهای مال از دست رفته و جزای نقدی به مبلغ ۱۴۰۰ میلیارد ریال صادر گردید.

شایان ذکر است حکم صادره در خصوص این شرکت در محاکم تجدید نظر استان تأیید و قطعی و جهت اجرا به اجرای احکام ارسال شده است و در مورد سایر جرائم ارتکابی نیز در دادگاه کیفری، احکام متناسب قانونی صادر و قطعی گردیده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار