رئیس شورای شهر میبد خبر داد:
رئیس شورای شهر میبد با اشاره به بدهی ادارات دولتی میبد به شهرداری گفت: تنها ۱۶ میلیارد از آن آماده وصول شده است.
کد خبر: ۷۲۶۱۹۹
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۱ 17 March 2019

حسینعلی فلاح رئیس شورای شهر میبد در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: نتوانسته ایم مردم را نسبت به عملکرد شهرداری و شورای اسلامی شهر راضی نگه داریم چرا که شهرداری و شورای شهر خدمتگذار مردم است.

وی با اشاره به اینکه امسال عوارض کسب و پیشه به شهرداری وصول خواهد شد، افزود: ادارات دولتی میبد بدهی زیادی به شهرداری دارند که با پیگیری‌های زیاد مبلغ ۱۶ میلیارد از آن آماده وصول است و این تنها بخشی از بدهی است و بخش عمده بدهی دیگر ادارات درحال پیگیری هستیم.

فلاح با اشاره به اینکه انتخاب شهردار جدید با دقت انجام گرفت، گفت: اکثریت اعضای شورا براین نظر بودند تا شخصی را انتخاب کنند که از بدنه شهرداری باشد.

وی به استعفای آقایی ریاست پیشین شورا اشاره کرد و افزود: اعضای شورا موافق با برکناری ریاست شورا نبودیم و ایشان به علت مشغله کاری بالا و مسئولیت جدید استعفا دادند.

رئیس شورای اسلامی شهر میبد آگاهی از برنامه‌های شهرداری و شورای شهر راحق قانونی مردم دانست و گفت: مجموع درآمد شهرداری تا ۲۰ اسفند ۳۲ میلیارد بوده است و این درحالی است که بودجه پیش بینی ما از ۳۷ میلیارد بوده که از این مقدار پنج میلیارد از بودجه پیش بینی شده عقب مانده ایم و این به علت پرداخت نشدن عوارض سوخت از طرف دولت درسال‌های گذشته بوده است که متاسفانه امسال این امر محقق نشده است.

فلاح در ادامه عنوان کرد: عمده درآمد ما از مردم است شامل ارزش افزوده و هزینه‌های ساخت و ساز است در صدد هستیم درآمد سرانه شهردای را بالا ببریم تا بتوانیم شهری با جمعیت صد هزار نفر را اداره کنیم .

استفاده از نخبگان و صاحب نظران در زمینه شهرسازی در میبد
وی ارتباط با نخبگان و صاحب نظران در زمینه شهرسازی از برنامه‌های شورای در سال آینده دانست و گفت: ملاقات عمومی در سطح محلات موفقیت آمیز نبود و نتیجه‌ای نداشت به این نتیجه رسیدم تا با برنامه ریزی هفتگی و مراجعه مردم به شورا مشکلات را مرتفع سازیم که خوشبختانه موفق بوده ایم.

فلاح با اشاره به اینکه میراث فرهنگی باید با کمک شهرداری جهت زنده کردن بافت‌های تاریخی همکاری کند، گفت:۱۲ میلیارد تومان هزینه آزادسازی صورت گرفته است ۶۵ درصد از درخواست مردم از شهرداری آسفالت معابر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار