فرماندار یزد:
فرماندار یزد گفت: قانون برای رفع مشکلات تدوین شده نه برای توقف کارها و می توان با تعامل و راهکار، گره از مشکلات گشود.
کد خبر: ۷۲۶۲۰۲
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۹ 17 March 2019

سیدمحمد رستگاری در بازدید از شهرداری شاهدیه و در جمع اعضای شورای اسلامی و شهردار این شهر افزود: ملاک در همه کارها قانون است اما می توان با استفاده از همین قانون گره از مشکلات گشود یا با طی روال قانونی گره ها را باز کرد.
وی با اشاره به اینکه حفظ تعامل و همفکری در کارها در سرلوحه همه برنامه های ما قراردارد گفت: متاسفانه در مرکز استان بسیاری از موارد دیده نشده و در پیگیری مشکلات واحدهای مختلف الزاما باید به ادارات کل رجوع شود در حالی که بسیاری از شهرستان های دور نیز نمایندگی این ادارت را دارند و اینکه برخی از ادارات کل واحد شهرستان یزد ندارند مشکلی است که باید رفع شود.
فرماندار یزد افزود: بازدید از مناطق مختلف در ابتدای کار بنده پیگیری خواهد شد و تاکید فرمانداری بر حضور و بررسی مشکلات است و ان شاءالله در سال آینده در بیشتر بخش ها شخصا حضور داشته و بازدید خواهم کرد.
رستگاری ادامه داد: خوشبختانه با فعالیت شهردار بسیار خوبی که در شاهدیه منصوب شده و سرآمدی ، خوش فکری، خلاقیت و نوآوری را سرلوحه کارها قرارداده، بسیار فعالیت های خوبی انجام شده که قابل انکار نیست.
فرماندار یزد بیان کرد: در رابطه با مشکل اعتبارات تملک دارایی ها هنوز گزارشی نگرفتم ولی تا زمانی که در شهرستان مهریز بودم، برداشتم این بود که بیشتر بودجه ها در مرکز استان هزینه می شود، در حالی که الان مشاهده کردم در بسیاری از موارد مرکز استان حتی دیده هم نمی شود مخصوصا در زمینه شهرداری، میراث و اوقاف مشکلات عدیده ای وجود دارد و ان شاءالله با جلسات مشترک نسبت به تصمیم گیری و رفع آنها اقدام خواهد شد.
رستگاری اظهار داشت: در رابطه با نبود نمایندگی دستگاه های اداری در شهر شاهدیه نیز در حال حاضر همه رجوع مردم به شهرداری، شورای شهر و دفتر امام جمعه است و هیچ کدام از دستگاه های اداری نمایندگی در این شهر ندارند که در مرحله اول در اولین فرصت سال آینده شورای اداری با حضور مسئولان شهرستان در این منطقه برگزار خواهد شد تا به صورت خاص این مشکلات مطرح و پیگیری شود البته این دغدغه مورد تقاضای شورای شهر حمیدیا نیز بود که گلایه هایی در این زمینه داشتند.
مهدی حاج حیدری، معاون برنامه ریزی فرماندار یزد نیز در این نشست گفت: خوشبختانه تعامل بسیار خوبی توسط شهردار و شورای شاهدیه با فرمانداری برقرار شده و با توجه به نزدیک بودن نوروز درخواست دارم جهت اسکان مسافران اضطراری و با توجه به اینکه طی پیش بینی ها ازدحام صد درصدی مسافر را خواهیم داشت لذا نسبت به تجهیز مدارس و همچنین ورزشگاه شاهدیه اقدامات لازم صورت گیرد همچنین در مسیر جاده سنتو نیز برای معرفی شاهدیه اطلاع رسانی لازم صورت گیرد.
محمدعلی جعفری، معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار یزد نیز در این نشست اظهار داشت: با توجه به اینکه بیش از ده سال است تاسیس پاسگاه کلانتری مورد درخواست اهالی شهر شاهدیه است لذا اخیرا مشکل زمین آن حل شده و در حال پیگیری هستیم، همچنین در رابطه با مشکل سکونت اتباع و اینکه گفته شده بیش از دو هزار و 500 نفر افاغنه در مناطق شاهدیه سکونت دارند تا زمانی که اشتغال و سکونت آنها در این منطقه است، جهت تحصیل فرزندان آنها نیز باید تمهیدات لازم صورت گیرد همچنین یک مدرسه خاص اتباع نیز در حاشیه شهر یزد در حال احداث است.
محمد جواد آقایی، معاون هماهنگی و امور عمرانی فرماندار یزد نیز در این نشست گفت: شهرداری شاهدیه یکی از شهرداری های بیش فعال ما است و فعالیت ها و پروژه هایی که اجرا شده بسیار زیاد است و متاسفانه مرکز استان دارای مشکلات عدیده ای است که تاکنون دیده نشده در حالی که بیش از 60 درصد جمعیت استان در این منطقه سکونت دارند.
وی ادامه داد: هر چند با تنگناهای مالی مواجه هستیم ولی خوشبختانه اعتبارات خوبی جهت سال آینده پیش بینی شده که در حال پیگیری هستیم از اعتبارت ملی شهرداری های شاهدیه و حمیدیا که در دو ورودی شهر یزد قرار دارند از این اعتبارات برخوردار شوند تا بخشی از مشکلات آنها پوشش داده شود.
قاسم میرجلیلی، عضو شورای اسلامی شهر شاهدیه نیز در این نشست گفت: متاسفانه بسیاری از مدیران حتی راه شاهدیه را نمی دانند و به جرات می توانم بگویم در عمر کاری خود حتی یکبار هم از این منطقه بازدید نداشتند و شاهدیه جزو شهرستان یزد است ولی دیده نشده و با انبوهی از مشکلات به حال خود رها شده است.
وی ادامه داد: توسط کمیسیون بیست ماده 55 که فعالیت بهداشتی هم انجام می دهد دامداری هایی که در مناطق مسکونی ایجاد شده، تذکر گرفتند اما هیچ گونه محلی جهت انتقال آنها در نظر گرفته نشده و همچنان بلاتکلیف هستیم.
رضایی، دیگر عضو شورای اسلامی شهر شاهدیه نیز در این نشست گفت: متاسفانه اخیرا توسط شهرداری یزد ادامه بلوار ولایت طی طرحی از عرض 30 و 36 متر به 40 و 45 متر در حال تغییر است که همه آزاد سازی آن در منطقه شاهدیه قرار دارد و این در حالی است که شهرداری شاهدیه قبلا با مالکان توافق کرده و مجوزهایی صادر کرده است لذا عملا این افزایش غیر ممکن است و بارمالی زیادی را به ما تحمیل خواهد کرد.
عضو دیگر شورای اسلامی شهر شاهدیه نیز گفت: متاسفانه بیس از یک سال است که مردم گردفرامرز شاهدیه درگیر مشکل اوقاف هستند و زمین های مردم با سندی که صادر شده به مشکل خورده است .
محمدتقی سلطانی افزود: در سال 90 و جهت بقعه شیخ محمد سلطان سه هکتار زمین سند دار شده و مردم هم اعتراضی ندارند اما نزدیک به 16 هکتار که در ضلع غربی این بقعه قراردارد، متاسفانه سند 147 صادر شده که باعث تنش و درگیری زیادی در این منطقه شده است و مردم به شدت ناراضی و شاکی هستند و متاسفانه توسط اوقاف و شرکت عمران اوقاف، حق و حقوق مردم نادیده گرفته شده و تقاضای رسیدگی دارم.
علی میرجلیلی (خالصی )، رییس شورای اسلامی شهر شاهدیه نیز اظهار داشت: متاسفانه شاهدیه فاقد حریم شهر است و مشکل مدرسه اتباع افاغنه یکی از درخواست های مهم مردم است همچنین در رابطه با مشکل فاضلاب و پشه نارضایتی شدیدی بین مردم وجود دارد، دیگر اینکه شهرداری شاهدیه با 18 نفر کادر انجام وظیفه می کند که با جمعیت بیش از 19 هزار نفر دچار مشکل شده و بسیاری از کارکنان شهرداری دو یا سه وظیفه را انجام می دهند.
شهردار شاهدیه نیز در این نشست گفت: 400 واحد تولیدی در شهر شاهدیه قرار دارد که با قانون ارزش افزوده وضع شده و فقط ده درصد پرداختی آنها به این شهر بر می گردد و بقیه آن توسط اداره دارایی به سایر شهرها پرداخت می شود این در حالی است که بسیاری از آنها از ما تقاضای خدمت رسانی دارند در حالی که عملا هیچ گونه هزینه ای به ما پرداخت نمی شود و به دلیل گستردگی بافت شهر با مشکل جدی مواجه هستیم.
سیدعلی میرنژاد افزود: در زمینه اعتبارات تملک دارایی ها متاسفانه شهرهایی مثل شاهدیه دیده نشدند و به گونه ای که امسال فقط 150 میلیون تومان اختصاص داده شده و این در حالی است که بخش مهمی از ورودی شهر یزد از پل الغدیر تا دروازه قرآن در حوزه شاهدیه واقع شده و با اعتبارات موجود کار زیادی نمی توان انجام داد.
وی ادامه داد: از دیگر معضلات شهر شاهدیه وجود 20 واحد دامداری است که از این تعداد 4 واحد بزرگ دارای مجوز از جهادکشاورزی و در حاشیه مناطق مسکونی قرار دارد که طی طرحی مقرر شده بود برخی از این واحدها به حاشیه دخمه زارچ منتقل شود اما با مشکل تراشی میراث فرهنگی مواجه شد که اعلام کردند بر روی این زمین ها طرح گردشگری وجود دارد و این طرح عملا بلاتکلیف رها شده است.
شهردار شاهدیه گفت: وجود فاضلاب و همچنین بوی نامطبوع و پشه ها از مشکلات بزرگی است که از اردیبهشت گریبانگیر مردم شاهدیه می شود و مردم بسیار از این مساله ناراحت هستند.
وی افزود: در زمینه بودجه و همچنین خدمات رسانی در رابطه با اتوبوسرانی و آتش نشانی از کمک شهرداری یزد استفاده می شود که عملا از خدمات اتوبوسرانی با توجه به شهرک هایی که توسط ارگان های مختلف واگذار شده به افراد غیر بومی تعلق دارد و سر ریز جمعیت مرکز استان در این پروژه ها ساکن شده اند لذا تقاضا داریم این خدمت رسانی ها و همکاری بین شهرداری شاهدیه و یزد بیشتر شده و حمایت بیشتری از شهرداری شاهدیه صورت گیرد.
میرنژاد تصریح کرد: فعالیت های عمرانی بسیار زیادی طی یکسال اخیر انجام شده و عمده محلاتی که کمتر توسعه یافته بودند مورد توجه قرار گرفته، به گونه ای که در 18 ماه گذشته چهار پارک احداث و به بهره برداری رسید و همچنین پارک بانوان نیز مناقصه آن برگزار شد.
وی ادامه داد: در این مدت 25 ایستگاه اتوبوس بازسازی شد و به ازای هر شهروند شاهدیه بیش از یک میلیون و 200 هزار تومان هزینه شده که بیش از 70 درصد عمرانی و 30 درصد جاری بوده است ولی عقب ماندگی زیادی داریم که هنوز باید جبران شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار