استاندار یزد گفت: برگزاری برنامه‌های مفید و مؤثر برای افزایش نشاط اجتماعی و شادی در میان مردم و جوانان حاشیه شهرها ضروری است و باید باهمکاری بخش‌های مختلف نسبت به آن اقدام کرد.
کد خبر: ۷۲۶۵۷۶
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۹ 18 March 2019

محمدعلی طالبی در کارگروه اجتماعی استان افزود: برگزاری برنامه‌های فرهنگی در این مناطق از انواع آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی پیشگیری می‌کند.
وی با اشاره به اینکه بودجه ای برای برگزاری برنامه‌های مختلف در محلات و مناطق حاشیه‌نشین موجود است، پیشنهاد کرد : برای خروجی بهتر این برنامه‌ها به‌صورت متمرکز و مشترک برگزار شود.
استاندار یزد خاطرنشان کرد: انجام فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی در محله ها به‌صورت مجتمع و باهمکاری بخش‌های مختلف موجب رسیدن به اهداف و نتایج بهتر خواهد شد.
طالبی از دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی استان خواست برای برنامه‌ریزی بهتر و مشخص نسبت به برگزاری جلسه برای تحقق اهداف موردنظر اقدام لازم را باهماهنگی برگزار کنند.
وی تأکید کرد: اگر فعالیت‌ها باهمکاری و هماهنگی و برحسب نیاز برگزار شود مورد اقبال مردم و به‌خصوص جوانان قرار می‌گیرد و بسیار ارزشمند است.

**بانک اطلاعات محلات یزد نیاز است
همچنین محسن صادقیان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد با اشاره به اینکه به راه‌اندازی بانک اطلاعات کامل از محله‌های استان نیاز داریم گفت: داشتن آمار دقیق و سپس برنامه‌ریزی موجب رسیدن به اهداف موردنظر خواهد شد.
وی به اهمیت بازآفرینی شهری اشاره کرد و افزود: برای رسیدن به آنچه موردنظر است به ظرفیت‌ها، ضعف ها و نفاط قوت و نیز وضعیت سایر زوایای محله ی استان نیاز است .
این مسئول تصریح کرد: برای بازآفرینی شهری به توانمندسازی محله‌ها در تمام ابعاد و حوزه‌های مختلف نیاز است که در این خصوص شهرداری‌ها اصلی‌ترین بازوی اجرایی این حوزه هستند.
صادقیان به اهمیت و ضرورت هماهنگی در اجرای برنامه‌های فرهنگی در محله‌ها توسط دستگاه‌های اجرایی و جلب همکاری سایر بخش‌ها تأکید کرد و پیگیری آن را خواستار شد.

**گسترش ورزش در محله‌های محور برنامه‌هاست
همچنین مسعود شریعتی مدیرکل ورزش و جوانان یزد گفت: گسترش ورزش در محله‌ها و مناطق حاشیه‌نشینی شهرها محور فعالیت‌های این اداره کل است و سال‌های اخیر نسبت به ایجاد چمن‌های مصنوعی اقدام شد.
وی با اشاره به اینکه تاکنون 6 زمین چمن مصنوعی در محله‌های یزد راه‌اندازی شد، تأکید کرد: برحسب نیاز باهمکاری خیران و بخش خصوصی دراین‌ارتباط فعالیت‌ها ادامه دارد.

**فعالیت در محله‌ها با دقت انجام شود
همجنین عباس ملازینلی مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری یزد گفت: برای موفقیت در اجرای برنامه‌های مختلف در محله‌ها و مناطق حاشیه‌ شهر به نقشه راه و بانک اطلاعات نیاز است.
وی افزود: برای اینکه طرح‌های مختلف در محلات به نتیجه مطلوبی برسد باید فعالیت‌ها دقیق، حساب‌شده و باهمکاری دستگاه‌های مختلف اجرا شود.
وی بر ضرورت شناسایی نیاز مردم و جوانان در محله‌ها و مناطق حاشیه‌نشینی و همچنین انجام برنامه‌ها با جلب مشارکت مردم ساکن در این مناطق برای رسیدن به نتیجه تأکید کرد.

**فعالیت در محلات با هماهنگی انجام شود
همچنین فخرالسادات خامسی ‌هامانه مدیرکل امور اجتماعی فرهنگی استانداری یزد گفت: فعالیت در محله‌ها باید دقیق، علمی و با هماهنگی و بدون موازی کاری انجام شود تا به نتیجه برسد.
وی افزود: فعالیت در محلات با حضور دستگاه‌های اجرایی اگر باهدف تسریع در برنامه‌ها و رسیدن به اهداف مورد باشد مناسب‌تر است.
وی تصریح کرد: اجرای برنامه‌ها باید باهم پوشانی دستگاه‌ها و جلوگیری از موازی کاری مدنظر تمام مسئولان اجرایی در انجام برنامه‌ها در محله‌ها باشد.
استان یزد یک‌میلیون 138 هزار نفر جمعیت دارد که از این تعداد، 650 هزار نفر در شهرستان یزد شامل 2 بخش مرکزی و زارچ با شهرهای یزد، شاهدیه و دهستان‌های فجر، فهرج، اله آباد و محمدآباد ساکن هستند.
از مجموع جمعیت استان حدود 15 درصد در روستاها و بقیه در 21 شهر زندگی می‌کنند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار