شهردار میبد:
شهردار میبد گفت: زيبايي يك شهر تنها وابسته به فعاليت‌هاي شهرداري نيست بلكه مستلزم همکاری و تعهد شهروندان آن شهر نيز هست.
کد خبر: ۷۲۶۵۸۲
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۲ 18 March 2019

«علیرضا نقوی» در نشست با اصحاب رسانه از تلاش براي آماده‌سازي اين شهر تاريخي برای استقبال از بهار و مسافران نوروزی طي مدت اندك سكانداريش بر شهر ميبد گفت و تاكيد كرد: شهر میبد به عنوان یک شهر جهانی باید خوب معرفی شود.

وي افزود: نماهنگ ویژه ای برای معرفی شهر میبد تهیه شد تا با نمايش آن گردشگران و مسافران نوروزي را از همان آغاز سفر ترغيب به انتخاب ميبد به عنوان مقصد سفرشان كنيم.

نقوی اظهار كرد: شهر جهانی زیلو برای استقبال از مسافران نوروزی آمادگی کامل دارد و با برپایی کمپ ویژه نوروز در ورود‌هاي شهر آماده پذیرایی از مسافران است.

شهردار با اشاره به این که نباید تنها در مجموعه‌های گردشگری شهر از مسافران پذیرایی کرد، از راهنمايان گردشگري خواست تا مسافران را هر چه بيشتر با جاذبه‌هاي گردشگري اين منطقه‌ي تاريخي آشنا كنند.

وی از تدارك 2۲ مدرسه براي اقامتگاه و اسکان مسافران نوروزی علاوه بر هتل‌ها و مهانسراي اين شهر خبر داد و بيان كرد: اقامتگاه‌های مسافران نوروزی در میبد از بهترین استانداردهای مطلوب برخوردار هستند و با توجه به آمارهای استان در سال‌های گذشته، اين شهرستان از بهترین اقامتگاه‌های آموزش و پرورش برخوردار است.

شهرداری امسال آمادگی کامل دارد تا با در اختیار گذاشتن مینی‌بوس و اتوبوس در خدمت مسافران نوروزي، ضمن برگزاری تورهای نیم ‌روزه و یک روزه، اين شهر جهانی را به گردشگران معرفی کند.

نقوی در راستای برنامه‌های ستاد نوروزی به ۱۰ کمیته تشکیل شده اشاره کرد و افزود: زیباسازی شهر، نظافت و رفع سد معابر، رنگ‌آمیزی جداول، گل‌کاری و لکه‌گیری آسفالت‌ها، از مهمترین فعالیت‌های انجام شده شهرداری در قبل از سال جديد بوده است .

شهردار در ادامه سال آینده را سال انضباط شهری و پیشگیری از تخلفات در میبد نامگذاری کرد و گفت: همه شهروندان باید انضباط شهری را در اين سال رعایت کنند و سال ۹۸ به عنوان سال پیشگیری از تخلفات در میبد رقم بخورد تا قانون برای همه یکسان رعایت شود تا شهری آباد و با آرامش داشته باشیم.

اجرای برنامه‌های هنری و فرهنگی به منظور استقبال از سال جدید، رفت و روب شهر، برگزاری جشن میلاد حضرت علی(ع) و استقبال از سال جدید در پارک بزرگ غدیر، برنامه خاموشی یک‌ساعته نارین‌ قلعه در چهارم فروردین به احترام خاموشی زمین، برگزاری شب شعر و شبی با اهل قلم در نارین قلعه، جشن مبعث پیامبر در ۱۳ فروردین، اجرای برنامه کتابت مبعث با حضور مسافران و شهروندان میبدی با نام پیامبر و احادیث و اشعار زیبا، معرفی شهر میبد با دو هشتک «ميبد دوست داشتنی» و «شهر جهانی زیلو» در شبکه‌های اجتماعی شهروندان و خبرنگاران، بازدیداز ۲۲ اقامتگاه در جهت ایمنی سازی، برپایی نمایشگاه دائمی به منظور توانمندسازی بانوان و ساماندهی دوره گرد ها و دست فروشان، زیباسازی بازارچه سفال و سرامیک میبد و طراحی‌های زیبا به عنوان شهر جهانی زیلو، اجرای سفره هفت سین با نماد زیلو در مجموعه یخچال خشتی میبد از مهمترین برنامه های استقبال از نوروز بود که نقوی به آنها اشاره کرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار