رئیس اداره تبلیغات اسلامی مهریز گفت: 12 باب مسجد در شهر و روستاهای بخش مرکزی برای برگزاری مراسم معنوی اعتکاف طی روزهای 13، 14 و 15 ماه رجب در این شهرستان آماده شد.
کد خبر: ۷۲۶۵۸۵
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۲ 18 March 2019

حجت‌الاسلام محمدعلی متوسل افزود: از این تعداد چهار مسجد در حوزه شهری و بقیه در دهستان‌های بهادران، میانکوه، ارنان، تنگچنار و خورمیزات قرار دارد.
وی ادامه داد: سال گذشته 850 نفر که 60 درصد آن‌ها بانوان بودند در این مراسم شرکت کردند و امسال پیش‌بینی شود این تعداد نسبت به سال قبل با توجه به تعطیلات نوروزی 20 درصد افزایش یابد.
این مسئول فرهنگی گفت: علاوه بر روزه‌داری، برنامه‌های فرهنگی و مذهبی، جلسات پرسش و پاسخ، رسیدگی به شبهات، هم‌اندیشی و توزیع نشریه‌های اعتقادی جزو برنامه اعتکاف است.
به گفته متوسل تمهیدات لازم برای برگزاری باشکوه این مراسم معنوی با همکاری دستگاه‌های اجرایی و تشکل‌های مذهبی انجام‌شده است.
مهریز بیش از 200 مسجد کوچک و بزرگ شهری و روستایی و بین راهی دارد که در تعدادی از مساجد نمازهای یومیه به جماعت اقامه می شود.
اعتکاف ازجمله عبادت‌های مستحب است که در آن فرد برای مدتی مشخص (دست‌کم سه روز) در مسجد می‌ماند و روزه می‌گیرد و ارکان این عبادت، اقامت در مسجد و روزه است و هیچ عبادت یا عمل خاص دیگری برای آن تعیین نشده است.
اعتکاف زمان مخصوصی ندارد ولی در روایات بهترین زمان برای اعتکاف ماه رمضان به‌ویژه دهه سوم آن بیان‌شده است.
در ایران گرایش به اعتکاف در ماه رجب گسترش‌یافته و اکنون در ایام البیض (13، 14 و 15) این ماه در اکثر شهرها و مساجد بزرگ این مراسم برگزار می‌شود
مرکز شهرستان 55 هزارنفری مهریز در 30 کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار