سخنگوی شورای شهر یزد:
سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد با بیان این که در سال آینده تغییرات ترافیکی زیادی در سطح شهر یزد خواهیم داشت، گفت: خیابان‌های مرکزی یزد یک طرفه می‌شوند.
کد خبر: ۷۲۶۶۲۰
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۳ 18 March 2019

«محسن عباسی هرفته» در نشست خبری بیان عملکرد شورای اسلامی شهر، با بیان این که پنجمین دوره شورای اسلامی شهر یزد چهار رویکرد انسان محوری، میراث فرهنگی و گردشگری زیست محیطی و فرهنگی را در دستور کار خود قرار داده است، اظهار کرد: در سال جاری 214 مصوبه و 375 جلسه کمیسیون‌های مختلف برگزار شده است.

وی توجه به محیط زیست را از جمله اولویت‌های اجرایی و در دستور کار این دوره شورا دانست و افزود: تولید روزانه 900 تن نخاله و 300 تن زباله در شهر یزد از جمله دغدغه‌های مدیریت شهری است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد گفت: ارتقای کیفی خدمات شهری از جمله برنامه‌های انجام شده این دوره شورای شهر است.

عباسی هرفته در ادامه مقابله با هرگونه ساخت و سازهای جدید را یکی از اولویت‌های اجرایی دانست و بیان کرد: استفاده از ظرفیت‌ بافت تاریخی به منظور تأمین ساختمان‌های مورد نیاز ضروری است.

وی با بیان این که امسال برای اولین بار طرح جامع آسفالت در شهرداری یزد تهیه و تدوین شده است، تصریح کرد: سال آینده سال جنبش آسفالت یزد خواهد بود.

رییس کمیسیون عمران شورای شهر یزد خاطرنشان کرد: افتتاح ابرطرح خلیج فارس با اعتباری بالغ بر 54 میلیارد تومان، افتتاح پل‌های آرمان، یاسمن، مهرآوران و فیضیه از جمله اقدامات انجام شده طی سال جاری است.

خیابان کاشانی تعریض می شود

این مسئول با بیان این که طرح تعریض ابتدای خیابان کاشانی به زودی اجرایی می‌شود، گفت: عدم وجود فضاهای شهری از جمله مشکلات شهر یزد است.

عباسی هرفته با اشاره به این که در حوزه ترافیکی تهیه طرح‌های لازم در دستور کار شورا قرار گرفته است، افزود: در سال آینده تغییرات ترافیکی زیادی در سطح شهر یزد خواهیم داشت.

وی خاطرنشان کرد: یک طرفه سازی خیابان مرکزی شهر، طرح محدودیت ترافیکی، طرح تفصیلی مسیر دوچرخه‌ها، اصلاح خطوط اتوبوسرانی، از دیگر اقدامات انجام شده و در دستور کار شهرداری یزد است.

سخنگوی شورای شهر یزد با بیان این که همزمان با کاهش درآمدهای شهرداری به دلیل کاهش ساخت و سازهای جدید، هزینه‌های تأمین زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی افزایش یافته است، گفت: انجام این مهم از دیگر دستاوردهای شهرداری یزد در راستای افزایش خدمات به شهروندان است.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود تلاش برای اضافه کردن برند«شهر دوستدار معلول» از جمله برنامه‌های در دستور کار کمیسیون خدمات شهری این دوره شورای شهر است که با جذب مشارکت معلولین در مناسب سازی شهری اقدامات شاخصی در این حوزه انجام شده است.

وی در مورد فرآیند بسته شدن بودجه سال 98 شهرداری یزد با بیان این که امسال برای اولین بار بودجه شهرداری یزد به دو شکل خوش بینانه و بدبینانه تدوین شده است، گفت: مبلغ 914 میلیاردی خوش بینانه و 540 میلیاردی بودجه بد بینانه است.

انجام 3 هزار رویداد فرهنگی در یزد

این مسئول رویکرد فرهنگ مبنا را از دیگر اولویت‌های اجرایی شورای شهر یزد دانست و بیان کرد: در سال 97 بیش از سه هزار کارگاه و رویداد فرهنگی در شهر یزد اجرا شده که از این تعداد دو هزار رویداد در حوزه اجتماعی تدوین و اجرایی شده است.

سخنگوی شورای شهر یزد در پایان هوشمند سازی شهر را از دیگر برنامه‌های در دستور کار شورای اسلامی شهر یزد عنوان و خاطرنشان کرد: 100 میلیارد تومان کمک وزارت کشور برای توسعه حمل و نقل عمومی هوشمند در یزد اختصاص داده شده است که از این مبلغ 50 درصد کمک بلاعوض و 50 درصد به صورت وام است.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار