امام جمعه یزد:
امام جمعه یزد با بیان این که انقلاب اسلامی ایران برگرفته از قیام امام حسین(ع) است گفت: اشتراکات آرمان‌های انقلاب و قیام امام حسین(ع) تبیین شود .
کد خبر: ۷۲۶۹۰۵
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۲ 19 March 2019

آیت‌الله «محمدرضا ناصری یزدی» در نشست تجلیل از فعالان کنگره شهدای مدافع حرم استان یزد با اشاره به این‌که در خلقت انسان و تمام نعمات الهی راز و رمز بسیار عظیمی وجود دارد اظهار کرد: یکی از بزرگترین راز و رمزهایی که خداوند خلق کرده، در بدن انسان است و این بدن به حدی پیچیده و ناشناخته است که با وجود هزاران سال که از عمر پزشکی می‌گذرد، هنوز شناخته نشده است .

وی به پیشرفت‌های علوم پزشکی اشاره کرد و افزود: با وجودی که هنوز بخش بسیار زیادی از بدن انسان و پیچیدگی‌های آن ناشناخته مانده، اما علم پزشکی بخش زیادی از آن را هم شناخته و پزشکان با آن آشنایی پیدا کرده‌اند .

نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: این که پزشکان توانسته‌اند به این علم دست پیدا کنند و بدن انسان را بشناسند، به معنای آن است که آنها بیشتر به قدرت خداوند آگاهی دارند و باید ایمان آنها از همه قوی‌تر باشد .

ناصری یزدی با اشاره به این که پزشکان به این دلیل باید پیشقدم در خداشناسی و ترویج دین در بین مردم باشند تصریح کرد: پزشکان باید تا اندازه‌ای که می‌توانند، این ارزش‌ها و قدرت الهی را به مردم معرفی کنند .

امام جمعه یزد با بیان اهمیت زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدا و پیروی از راه آنها خاطرنشان کرد: کنگره‌هایی برای بزرگداشت امام حسین(ع) برگزار شود و در این برنامه‌ها، آرمان‌های آن حضرت را در ارتباط با مسائل مختلف با قیام امام حسین(ع) تبیین و تشریح شود .

وی با اشاره به این که انقلاب اسلامی ایران برگرفته از حرکت و قیام امام حسین(ع)است افزود: چنین کنگره‌هایی باید در ارتباط با معرفی و تبیین ارزش‌های انقلاب و ارتباط آن با قیام امام حسین(ع) برگزار شود .

نماینده ولی فقیه در استان یزد با تاکید بر ضرورت ترویج ارزش‌های دینی در جامعه گفت: در جامعه اسلامی همه باید برای رضای خدا کار کنند و در صورتی که این چنین باشد، دیگر نباید نگران تخلف‌ها باشیم چرا که هیچ زمانی تخلفی صورت نمی‌گیرد و همه با تعهد برای رضای خدا کار کنند .

ناصری یزدی در پایان خاطرنشان کرد: فرهنگ خدمت به جامعه، معامله با خدا، به بنبست نرسیدن، تلاش برای جلب رضای خدا با خدمت به دیگران، تلاش برای نوآوری و پیشرفت و موارد بسیار دیگر از جمله مسائلی است که باید در جامعه ترویج و تبیین شود .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار