سرپرست شهرداری یزد تأکید کرد:
سرپرست شهرداری یزد بر آگاه سازی و تشویق شهروندان برای پرداخت الکترونیکی عوارض تاکید کرد .
کد خبر: ۷۲۶۹۰۷
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰ 19 March 2019

«سیدعلی مشتاقیون» با اشاره به پیشرفت‌های علمی، تکنیکی و ایده‌پردازی‌ها در سطح مجموعه مدیریت شهری، اظهار کرد: باید برای پرداخت الکترونیکی عوارض در جامعه فرهنگ‌سازی شود .

وی با تأکید بر این‌که موضوع بهای خدمات و عوارض نوسازی از مصوبات مجلس شورای اسلامی و ابلاغیه‌های هیئت دولت است، افزود: با توجه به کاهش منابع درآمدی پایدار شهرداری، توجه به تحقق عوارض به ویژه عوارض نوسازی و کسب و پیشه الزامی است .

سرپرست شهرداری یزد گفت: در شرایط فعلی مسئولان نواحی شهرداری نیز موظف هستند در حوزه درآمدزایی با قاطعیت ورود پیدا کنند و البته در این رابطه توجه به فرهنگ‌سازی دارای اهمیت است .

مشتاقیون تصریح کرد: با الکترونیکی شدن پرداخت عوارض سالیانه خودرو، کاهش حجم مراجعات حضوری، رفع سوء استفاده‌های پیشین و کاهش ترافیک‌های درون‌شهری اتفاق افتاد .

وی بیان کرد: از مزیت‌های استفاده از خدمات الکترونیک می‌توان به حذف مراجعات حضوری، کاهش ترافیک درون‌شهری و تسهیل و تسریع در پرداخت اشاره کرد .

این مسئول تصریح کرد: مردم باید بدانند پرداخت عوارض در ارائه خدمات به شهروندان بسیار اثرگذار است و شهروندانی که به صورت الکترونیک نسبت به پرداخت عوارض اقدام کنند از تخفیفات در نظر گرفته شده نیز بهره‌مند خواهند شد .

سرپرست شهرداری یزد همچنین به ورود هرچه جدی‌تر مدیران مناطق و نواحی در راستای ایجاد زمینه‌های مشارکت شهروندان در پرداخت الکترونیک عوارض تأکید کرد .

وی خاطرنشان کرد: باید از پیوست‌های فرهنگی برای فرهنگ‌سازی در پرداخت الکترونیک عوارض استفاده کرد و در این راستا مدیران نواحی می‌توانند با بهره‌گیری از ظرفیت فرهنگسراها، مدرسه‌ها و مساجد زمینه را برای تشویق بیشتر شهروندان به پرداخت الکترونیک فراهم آورند .

مشتاقیون افزود: در این رابطه، هدف تشویق مردم به بهره‌گیری از خدمات الکترونیک و کاهش مراجعات حضوری است که نباید این هدف بزرگ در لابه‌لای سایر اهداف گم شود .

وی تصریح کرد: با گسترش پرداخت‌های الکترونیک و کاهش حجم مراجعات حضوری، انرژی مجموعه فعالان مدیریت شهری در دیگر موارد توسعه‌ای و خدماتی صرف خواهد شد .

سرپرست شهرداری یزد نیز با بیان این که با توجه به کاهش درآمدهای پایدار و کوشش مدیریت شهری، لزوم توجه هرچه جدی‌تر به این گونه درآمدها بیش از پیش احساس می‌شود، گفت: از آنجایی که پرداخت عوارض نوسازی در تحقق درآمدهای پایدار مدیریت شهری اثرگذار است، راه‌اندازی درگاه‌های اینترنتی به منظور تسهیل و تسریع پرداخت مورد توجه قرار گرفت .

این مسئول افزود: خوشبختانه در این زمینه، مدیران نوسازی مناطق چهارگانه شهرداری یزد، ارتباط خوبی را با سازمان فاوا شهرداری برقرار کردند .

وی در خصوص تشویق شهروندان در این خصوص گفت: طی قرعه کشی از تعداد دویست و پنجاه و نُه نفر از شهروندانی که در سه ماهه چهارم سال گذشته نسبت به پرداخت عوارض سالیانه خودرو خود از درگاه الکترونیکی بانک تجارت و به صورت غیر حضوری اقدام نموده اند، در روز چهارشنبه بیست و دوم اسفند ماه و در یکصد و چهل و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر یزد و با حضور رئیس و اعضاء، به قید قرعه به بیست و هفت نفر شامل دو نفر کارت هدیه پنج میلیون ریالی، پنج نفر کارت دو میلیون ریالی و تعداد بیست نفر کارت یک میلیون ریالی به عنوان برنده تعلق گرفت .

اسامی برندگان در سایت شهرداری یزد به نشانی www.yazd.ir اعلام و شهروندان می توانند پس از تماسی که با تلفن همراه آن ها از طرف شهرداری برقرار خواهد شد، با در دست داشتن کارت شناسایی ملی برای دریافت کارت هدیه خود، اقدام نمایند .

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار