اولین بازارچه کارآفرینی نوجوان خوارزمی در آموزشگاه شاهد باهنر میبد و با هدف آشنایی دانش‌آموزان با فضای کسب و کار برگزار شد.
کد خبر: ۷۲۶۹۰۹
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۶ 19 March 2019

«سید حمید رضا واعظی محمود آبادی» دبیر کار و فناوری آموزشگاه شاهد باهنر هدف از برگزاری بازارچه کارآفرینی در بین دانش آموزان پایه هفتم تا نهم را آشنایی با فضای کسب و کار عنوان کرد.

وي افزود: به منظور آشنایی نوجوانان با فضای کسب و کار و با توجه به شرایط اقتصادی جامعه و فرمایش مقام معظم رهبری به اقتصاد مقاومتی، برگزاری این بازارچه توسط دانش‌آموزان به منزله تولید و عرضه محصولات، آشنایی با وضعیت اقتصادی، خرید و فروش و آشنایی با فضای کسب و کار بوده است.

واعظی اظهار كرد: داد و ستد، یک مهارت است که دانش آموزان باید در سنین پایین آن را فرا بگیرند ولي يكي از اهداف اصلی در اين برنامه تشویق به تولید در سنین پایین است چرا كه زمانی که دانش‌آموز کالایی را خود عرضه کند به تولید آن بیشتر توجه می‌کند و این روشي برای تولید ملی و رسیدن به خودکفایی است.

وی با بیان این که برگزاری این جشنواره‌ها می‌تواند تعامل دانش‌آموزان با جامعه را افزایش دهد، افزود: در داد و ستد دانش‌آموزان، با شیوه و روش خود با مردم جامعه ارتباط می‌گیرند و چون دغدغه اصلی کشور در حال حاضر مشکلات اقتصادی است، برگزاری این جشنواره‌ها در امروز می‌تواند نیازهای اقتصادی افراد را در آینده برآورده سازد.

به گفته‌ي دبیر کار و فناوری آموزشگاه شاهد باهنر، برخی از دانش‌آموزان این مدرسه، تولیدکننده در رشته‌هاي گیاهان زینتی، پوشاک و تولید نبات در منزل هستند.

گفتنی است، این جشنواره یک روزه در قالب ۸۰ غرفه دانش‌آموزی، در رشته‌های گل و گیاهان زینتی، مواد غذایی، گیاهان دارویی، لوازم ورزشی، محصولات فرهنگی، پوشاک و فروش پرندگان مورد استقبال مسئولان و همشهریان میبدی قرار گرفت.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار