مسئول انجمن تغذیه کشور گفت: استفاده از فست فود‌ها ، تغذیه نامناسب عامل اصلی بیماری‌های قلبی و دیابت است.
کد خبر: ۷۲۶۹۱۹
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۲ 19 March 2019

حسن مظفری مسئول انجمن تغذیه کشور در گردهمایی گرامیداشت روز جهانی رژیم درمانی یزد با اشاره به تغییر الگو بار بیماری‌ها به سمت بیماری‌های غیر واگیر گفت: نقش بیماری‌های واگیر دار در آمار مرگ و میر بسیار کمرنگ شده و جای خود را به بیماری‌های غیر واگیر داده است که در این خصوص نقش تغذیه و سبک زندگی مردم بسیار مهم است.

وی افزود: افرادی که رژیم درمانی دارند در ابتدا باید به اهمیت کار خود، توجه به مبانی علمی، فرهنگی و اقلیمی و همچنین توجه به فراهم کردن شواهد برای تجارب دینی و اقلیمی داشته باشند، چرا که توصیه‌های رژیم درمانی در شهر‌های مختلف و نحوه ترکیب و نسبت دادن به مواد غذایی مختلف، بسیار وابسته به شرایط اقلیمی است.

مسئول انجمن تغذیه کشور با اشاره به اینکه استفاده از فست‌ فود‌ها و تغذیه نامناسب در کشور روبه افزایش است، گفت: چاقی سلامت ایرانیان را تهدید می‌کند.

مظفری با اشاره به به جایگاه انجمن تغذیه و نقش آن در پیشبرد اهداف سلامت جامعه گفت: از آنجایی که تغذیه اهمیت و نقش به سزایی در زندگی و سلامتی افراد دارد توجه و علم متخصصان و کارشناسان استان را در این زمینه می طلبد.

وی افزود : با توجه به روند رو به افزایش بار بیماری‌های غیر واگیر در سال‌های آینده، توجه به بحث تغذیه و فرهنگ‌سازی در جامعه در خصوص تغذیه سالم و جایگاه متخصصین تغذیه باید مورد توجه قرار گیرد.

درپایان پنل پرسش و پاسخ نمایندگان معاونت های درمان، بهداشت، غذا دارو و رئیس انجمن تغذیه استان انجام شد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار