مدیرکل مدیریت بحران استان گیلان با اشاره به زمین‌لرزه کمتر از پنج ریشتری امشب در دریای خزر گفت: بررسی ابعاد فنی زلزله امشب در دریا بروز احتمال وقوع سونامی در گیلان را رد می‌کند.
کد خبر: ۷۲۷۴۶۸
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۱:۴۶ 22 March 2019

رضا اسلامی دقایقی پیش در گفتگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به زلزله ساعت قبل در دریای خزر اظهار کرد: احتمال وقوع سونامی در مناطق حاشیه خزر ازجمله گیلان براثر زلزله امشب وجود ندارد.

وی با اشاره به ابعاد فنی وقوع سونامی افزود: بزرگی زلزله کمتر از پنج ریشتر است و این میزان از زلزله نمی‌تواند منجر به وقوع زلزله شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان گیلان با بیان اینکه سونامی در مناطقی به وجود می‌آید که عمق آب کم باشد، گفت: عمق آب در سمت ایران و مناطق شمالی کشور بسیار بیشتر نسبت به سمت شمال دریای خزر است و نمی‌تواند سونامی را در پی داشته باشد.

اسلامی با بیان اینکه هیچ رویدادی مبین بروز سونامی در حاشیه خزر نیست خاطرنشان کرد: سونامی زمانی شروع می‌شود که حجم عظیمی از آب دریا به‌سرعت براثر زمین‌لرزه بلند شود و به خانه‌ها و تأسیسات حاشیه‌ای آن آسیب بزند درحالی‌که هیچ رویدادی به جهت بروز زلزله رخ نداده است.

به گزارش فارس، امشب در ساعت هفت و ۱۲ دقیقه زلزله‌ای به بزرگی ۴.۹ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتری دریای خزر رخ داد که مرکز آن با شهر رشت ۴۱۷ کیلومتر فاصله داشت.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار