امام جمعه یزد تأکید کرد:
امام جمعه یزد با اشاره به ضرورت تبیین و تحقق شعار «رونق تولید»، گفت: ایجاد بازدارندگی در مقابله با جنگ اقتصادی مهمترین وظیفه دولت در شرایط کنونی است.
کد خبر: ۷۲۸۳۳۹
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۵ 25 March 2019

آیت الله«محمدرضا ناصری‌یزدی» در خطبه‌های اولین نماز جمعه سال 98 این شهرستان با بیان این که دین اسلام مسئله تفکر و اندیشه را به مومنان سفارش کرده است، اظهار کرد: عمل بدون تفکر انسان را به تباهی می‌کشاند.

وی افزود: آموزش و پرورش در جامعه اسلامی باید پرورش چگونگی فکر کردن درست را به دانش‌آموزان بیاموزد.

امام جمعه یزد با بیان این که علم آموزی بدون تفکر فایده‌ای ندارد، گفت: علم همراه با تفکر به دلیل تسلط به قدرت تشخیص برای افراد جامعه موثرتر است.

ناصری‌یزدی تصریح کرد: افرادی که فقط به علم آموزی فارغ از هرگونه تفکر و اندیشه توجه کنند عالمان جاهل و افرادی که همراه با علم آموزی اندیشدن را در دستور کار خود قرار دهند عالمان عالم هستند.

این مسئول در ادامه با اشاره به اهمیت چهل سالگی انقلاب اسلامی بیان کرد: نظام آموزشی ما باید با تقویت تفکر عالمان جامعه اسلامی مسیر حراست درست از دستاوردهای انقلاب را ارائه خدمات بیشتر و بهتر ایجاد کنند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد درک مقوله اقتصاد مقاومتی به عنوان تنها راه برون کشور از چالش‌های اقتصادی را مستلزم نهادینه کردن فرهنگ تفکر و اندیشه بیش از پیش بین اقشار مختلف دانست و بیان کرد: اگر کسی فکور و صاحب تدبیر نباشد، تدبیر دیگران برای وی فایده‌ای نخواهد داشت.

وی ایجاد بازدارندگی در مقابله با جنگ اقتصادی را از جمله مهمترین وظایف مسئولان و دولتمردان در شرایط کنونی عنوان کرد و افزود: تفکر مهمترین ابزار برای رسیدن به این مهم است.

امام جمعه یزد با اشاره به اهمیت تبیین شعار امسال که از سوی مقام معظم رهبری به نام «رونق تولید» تعیین شده است، گفت: بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب، جوانان باید شانه زیربار توسعه کشور بگذارند.

ناصری‌یزدی با بیان این که تمام ادارات و مدیران دستگاه‌های اجرایی و نظارتی باید با را‌ه‌اندازی اتاق‌های فکر بحث رونق تولید را در دستور کار خود قرار دهند، اظهار کرد: فرهنگ کسب و کار و تولید باید عوض شود.

این مسئول تغییر فرهنگ سود بیشتر را از دیگر ضرورت‌های اجرایی دانست و بیان کرد: نهادینه شدن باور سود مناسب یکی از راهکارهای مناسب برای رونق اقتصادی است.

وی در پایان با اشاره به ضرورت رفتار مناسب با مسافران نوروزی در یزد، خطاب به مدیران استان، تأکید کرد: رعایت شئونات اسلامی، جلوگیری از گران فروشی و حراست از چهره معنوی شهر در اولویت اجرایی دست‌اندرکاران ستاد خدمات سفر استان یزد قرار گیرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار