مدیر سازمان تعاون روستایی استان یزد خبر داد:
مدیر سازمان تعاون روستایی استان یزد گفت: مرحله دوم توزیع سیب و پرتقال تنظیم بازار ویژه ایام نوروز از امروز یکشنبه آغاز شد و تا نیمه فروردین ماه ادامه دارد.
کد خبر: ۷۲۸۳۴۷
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۷ 25 March 2019

علی جهازی مدیر سازمان تعاون روستایی استان یزد با اشاره به نحوه توزیع میوه تنظیم بازار در مرحله دوم گفت: میوه‌ها از طریق مراکز عرضه شهرداری و تعاون روستایی و در سایر شهرستان‌ها که تاکنون سهمیه تعیین شده را جذب نکردند از طریق مراکز توزیع تعیین شده عرضه می‌شود.

وی افزود: در مرحله نخست توزیع از ۲۵ اسفند تا ۲۹ اسفند ۱۳۹، ۹۶۰ تن سیب و پرتقال از طریق ۱۹۴ مرکز عرضه در استان یزد توزیع شد.

جهازی ادامه داد: در این مرحله توزیع سیب و پرتقال به ترتیب شهرستان‌های یزد، تفت، میبد، ابرکوه، بافق، خاتم، اشکذر، اردکان، مهریز و بهاباد بیشترین میزان توزیع میوه را داشتند.

وی گفت: بر اساس مصوبه کمیته راهبردی میوه استان در مرحله اول توزیع سیب و پرتقال در سبد‌های ۶ تا ۸ کیلویی با تخفیف ۱۰ تا ۱۵ درصد زیرقیمت خرده فروشی در بازار به نرخ مصوب، پرتقال تامسون از قرار کیلویی ۳۵ هزار ریال، پرتقال والنسیا ۴۵ هزار ریال، سیب زرد و قرمز ۶۲ هزار ریال از طریق ۱۱۴ مرکز عرضه در شهرستان یزد و ۷۹ مرکز عرضه در سایر شهرستان‌ها در دسترس مردم قرار گرفت.

سال قبل ۲۰۰ تن سیب و ۸۰۰ تن پرتقال والنسیا تولید جنوب کشور برای مصرف نوروز ذخیره شده بود امسال این مقدار به هزار و ۵۰۰ تن افزایش یافت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار