مدیر کل میراث فرهنگی:
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری یزد با اشاره به حضور چشمگیر مسافران نوروزی در استان تاکید کرد که 6 روز ( 27 اسفند 97 تا سوم فرودین 98 ) گذشته، 637 هزار و 798 نفر مسافر اسکان یافتند که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل 1.8 برابر رشد دارد.
کد خبر: ۷۲۸۳۵۴
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۹ 25 March 2019

مصطفی فاطمی افزود: گردشگران و مسافران نوروزی در مدارس، هتل‌ها، خانه‌های مسافر و کمپ‌های اقامتی استان اسکان داده شدند.
وی ادامه داد: اسکان روزانه 115 هزار مسافر در تعطیلات نوروزی فراهم است و آمادگی‌ها برای اسکان 130 هزار نفر در روز وجود دارد.
وی ورود مسافران به استان یزد را مطلوب دانست و افزود: در حال حاضر ظرفیت اسکان تمام واحدها تکمیل است و برای اسکان از ظرفیت سالن‌های ورزشی ، حسینیه‌ها و محل برگزاری نمایشگاه بین المللی یزد بهره گرفته‌شده است.
فاطمی افزود: به نظر می رسد افزایش تقاضا به دنبال شرایط آب و هوایی و بارش‌‌های مناطق گردشگری شمال و غرب کشور و جهانی شدن یزد به مقصد گردشگری مسافران نوروزی تبدیل شده است.
وی خاطر نشان کرد: برای نوروز 98 در استان 579 تخت در مهمان‌پذیرها، 90 تخت در هتل‌ کاشانه‌ها، هزار و 736 تخت در اقامتگاه‌های بومگردی و سنتی، 280 تخت در کمپ‌های کویر نوردی و 140 تخت در مجتمع‌های گردشگری پیش‌بینی‌شده است.
استان یزد 2 هزار و 270 هکتار بافت تاریخی و 6هزار و 500 اثر تاریخی دارد که از این تعداد تاکنون، یک هزار و 850 اثر به ثبت ملی رسیده است.
یزد در کنار فارس و اصفهان به‌عنوان مثلث طلایی گردشگری ایران، مقصد اول گردشگران خارجی و اروپایی است، به‌گونه‌ای که استقبال از این شهر تا پنج برابر در سال 1396 افزایش یافت و همین امر گردشگری را محور توسعه استان قرار داده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار