مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد گفت: ۸۳ هزار و ۳۹۸ نفر در ۳ هزار ۴۹۵ کلاس اسکان داده شدند.
کد خبر: ۷۲۸۳۸۷
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۸ 25 March 2019

عباسعلی دانافر مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به افزایش ۴ برابر گردشگران و مسافران نوروزی به یزد، گفت: وضعیت اسکان مسافران نوروزی با وجود ورود غیرقابل پیش بینی مسافران نوروزی عادی است.

وی افزود: گردشگران و مسافران نوروزی در مدارس، هتل‌ها، خانه‌های مسافر و کمپ‌های اقامتی استان اسکان داده شدند.

دانافر ادامه داد: اسکان روزانه ۱۱۴ هزار مسافر در تعطیلات نوروزی فراهم است و آمادگی‌ها برای اسکان ۱۳۱ هزار نفر در روز وجود دارد.

استفاده از سالن‌های ورزشی و حسینیه‌های یزد برای مسافران نوروزی
سید مصطفی فاطمی مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان یزد ورود مسافران به استان یزد را مطلوب دانست و افزود: در حال حاضر ظرفیت اسکان تمام واحد‌ها تکمیل است و برای اسکان از ظرفیت سالن‌های ورزشی، حسینیه‌ها و محل برگزاری نمایشگاه بین المللی یزد بهره گرفته‌شده است.

وی گفت: به نظر می‌رسد افزایش تقاضا به دنبال شرایط آب و هوایی و بارش‌های مناطق گردشگری شمال و غرب کشور و جهانی شدن یزد به مقصد گردشگری مسافران نوروزی تبدیل شده است.

فاطمی خاطر نشان کرد: برای نوروز ۹۸ در استان ۵۷۹ تخت در مهمان‌پذیرها، ۹۰ تخت در هتل کاشانه‌ها، هزار و ۷۳۶ تخت در اقامتگاه‌های بومگردی و سنتی، ۲۸۰ تخت در کمپ‌های کویر نوردی و ۱۴۰ تخت در مجتمع‌های گردشگری پیش‌بینی‌شده است.

استان یزد ۲ هزار و ۲۷۰ هکتار بافت تاریخی و ۶ هزار و ۵۰۰ اثر تاریخی دارد که از این تعداد تاکنون، یک هزار و ۸۵۰ اثر به ثبت ملی رسیده است.

یزد در کنار فارس و اصفهان به‌ عنوان مثلث طلایی گردشگری ایران، مقصد اول گردشگران خارجی و اروپایی است، به‌گونه‌ای که استقبال از این شهر تا پنج برابر در سال ۱۳۹۶ افزایش یافت و همین امر گردشگری را محور توسعه استان قرار داده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار