همزمان با روز ملی هنرهای نمایشی،
همزمان با روز ملی هنرهای نمایشی (هفتم فروردین)، 18 تئاتر خیابانی و برنامه هنری در گذر فرهنگ و هنر مازاری های یزد اجرا شد.
کد خبر: ۷۲۹۲۹۵
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۹ 28 March 2019

اجرای این برنامه ها که از عصر تا شامگاه چهارشنبه به طور همزمان در سه قسمت شرقی، غربی و میانی گذر مازاری های یزد ادامه داشت، با استقبال گسترده علاقه مندان به هنرهای نمایشی همراه شد.
عناوین تئاترها و برنامه های این روز شامل مسافر، دانش آموزان و عروسک های مبارک، کنکور، نمایش نامه خوانی کد 35، نقالی رستم و سهراب، یک املت ساده، برو کار می کن، عزیز فیروز، پروژه عیدانه و یونسکو بود.
نمایش مصائب یک تور قوزآبادی، نقالی (معرکه گیری)، سیاه بازی، خیمه شب بازی، قصه گویی، پینویکیو، گردآفرین و نقلی از تاریخ یزد از دیگر برنامه های روز ملی هنرهای نمایشی در گذر مازاری های یزد بود که توسط هنرمندان این استان اجرا شد.
یزد با داشتن 34 گروه نمایش ثبت شده، جزو 10 استان برتر کشور در این زمینه محسوب می‌شود.
نخستین گذر فرهنگ و هنر کشور، ششم فروردین 1397 با حضور سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در کوچه تاریخی مازاری های یزد بهره برداری شد.
گذرهای فرهنگی در گذشته، علاوه بر معماری اصیل و زیبای خود، محلی برای اجرای فعالیت های فرهنگی و هنری بود و سعی شد با احیای گذر مازاری ها، فعالیت های فرهنگی و هنری یزد رونق گیرد.
فضای بیرون گذر فرهنگی مازاری ها برای تمرکز فعالیت های فرهنگی و هنری اختصاص داده شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار