رییس حوزه هنری یزد خبر داد؛
رییس حوزه هنری استان یزد با اشاره به اقدامات این نهاد انقلاب در استان،‌گفت:‌ در سال گذشته 130 کارگاه آموزشی هنری در یزد برگزار شده است.
کد خبر: ۷۳۲۹۵۸
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۶ 09 April 2019

«محمدصادق کوچک‌زاده» در جریان دیدار هنرمندان یزدی با آیت‌الله «محمدرضا ناصری یزدی» نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد اظهار کرد: همکاری و همراهی حوزه هنری و بسیج هنرمندان از ارزش بالایی برخوردار است و نتیجه این همکاری اقدامات بسیار ارزشمندی است .

وی با اشاره به اقدام خصمانه آمریکا در تروریست خواندن پاسداران انقلاب اسلامی ایران افزود: حقیقت این است که همه ما بسیجی و پاسدار هستیم و به اینکه از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران حمایت می کنیم .

رییس حوزه هنری استان یزد گفت: امسال موفق به برگزاری پنج محفل خاطره انقلاب اسلامی با موضوعات مختلف مرتبط با دفاع مقدس برگزار کنیم گفت: هدف از برگزاری این محافل این است که ما موضوعات و پروژه هایی را کشف کنیم و بتوانیم به صورت جدی به این موضوعات بپردازیم تا جایی که به یک اثر هنری تبدیل شود .

کوچک‌زاده با اشاره به این که کتاب سالار تکریت اثر حوزه هنری یزد امسال به رهبر انقلاب تقدیم می‌شود گفت: هر سال تعدادی از هنرمندان و رزمندگان دفاع مقدس در محفل خاطره‌ای که خدمت رهبر معظم انقلاب هستیم حضور دارند .

وی ادامه داد: همایشی به طور ویژه با موضوع تبیین جایگاه قرآن در اربعین حسینی برگزار شد و در این همایش مقالات پژوهشگران ملی و استانی مورد بحث و بررسی قرار گرفت .

این مسئول بیان کرد: از سال 93 تصمیم گرفته شد که باز مقوله طنز، ادبیات طنز و طنز مکتوب را به صورت ویژه در حوزه هنری مورد توجه قرار دهیم و محافل ماهانه طنز قندشکن کار خود را شروع کردند .

وی با اشاره به این که مجموعه شعر طنز تحت عنوان قندچین برگرفته از آثار ارائه شده در این محافل منتشر شده گفت: همچنین شش عنوان کتاب در حوزه‌های مختلف حوزه هنری یزد تولید و چاپ شده که فردا از این عناوین رونمایی می‌شود .

کوچک‌زاده افزود: مجموعه دو جلدی کتاب دهم فروردین با موضوع جایگاه یزد در انقلاب اسلامی ایران به چاپ رسیده و انشاالله در همین هفته هنر انقلاب، این کتاب دو جلدی که حاصل 11 کار پژوهشی و تحلیل در ارتباط با تاریخ انقلاب اسلامی در یزد است رونمایی می‌شود .

رئیس حوزه هنری استان یزد ادامه داد: کتاب خاطرات آیت الله ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد را در دست اقدام داریم و امروز ماکت این کتاب رونمایی می‌شود و انشاالله امسال اصل این کتاب به چاپ می‌رسد .

وی افزود: پنج نمایش به محوریت بچه‌های مسجد در حوزه هنری تولید شد و افتخار داشتیم که یکی از این نمایش‌ها را به اسم نمایش «گفت‌و‌گوی آب» اثر تیمی از شهرستان ابرکوه را به مدت 5 شب در ایام اربعین و در کربلا چاپ کنیم .

کوچک‌زاده خاطرنشان کرد: قریب به 130 جلسه آموزشی در سال 97 برگزار شد که محصولاتی از این کارگاه‌ها بیرون آمد و در جشنواره‌های مختلف هنری که در سراسر کشور برگزار شد، توانستند رتبه‌های خوبی را کسب کنند .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار