سرپرست معاونت برنامه‌‌ریزی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد از تدوین برنامه‌ی توسعه‌ی اقتصادی و اشتغال‌زایی 45 روستا در سالجاری خبر داد.
کد خبر: ۷۳۳۲۳۰
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۲ 10 April 2019

«مجید دهقانی‌زاده» در جلسه‌ی کمیته‌ی راهبری و سیاست‌گذاری برنامه‌ی توسعه‌ی اقتصادی و اشتغال‌زایی روستایی استان، افزود: در اجرای تکلیف قانونی مندرج در بند الف ماده‌ی 27 قانون برنامه‌ی ششم توسعه و با مساعدت همه‌ی دستگاه‌های اجرایی مرتبط با مباحث توسعه‌ی روستایی، برنامه‌ای با حداکثر منافع برای روستاها با اولویت روستاهای بزرگ و پرجمعیتی که کارکرد روستایی خود را حفظ کرده‌اند، تدوین خواهد شد.

وی هدف از تشکیل کمیته‌ی مذکور را سیاست‌گذاری و هماهنگی دستگاه‌های ذیربط در این زمینه عنوان کرد و یادآور شد: از ابتدای اجرای برنامه‌ی ششم‌، برای 45 روستای هدف در سطح شهرستان‌های استان، برنامه‌ی توسعه‌ی اقتصادی و اشتغال‌زایی با همکاری مراکز علمی و پژوهشی استان تهیه شده است.

اين مسئول خاطرنشان كرد: این برنامه در راستای تحـقق سیاسـت‌های کلی اقتصاد مقاومتی و برنامه‌ی ششم، شناسایی و بهره‌برداری از ظرفیت‌های موجود در نواحی روستایی، ارتقای منزلت اجتماعی روستاییان و جـایگـاه روستـاها در اقتصاد مـلی و در نهایت ایجاد بستـر لازم برای شکـوفایـی و پیـشرفـت عدالـت محـور روسـتاها تدوین می‌شود.

دهقانی‌زاده افزود: شناسایی مسائل کلیدی روستاهای هدف، ارزیابی وضعیت موجود روستاها به لحاظ اقتصادی، اجتماعی و جغرافیایی و در نهایت ارائه‌ی برنامه‌ها و طرح‌های اشتغال‌زایی و توسعه‌ی اقتصادی روستا با هدف ارتقای ظرفیت‌های موجود، مهمترین موارد ارایه شده در برنامه‌‌ی تدوینی خواهد بود.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار