رئیس سازمان جهاد کشاورزی:
رئیس سازمان جهاد کشاورزی یزد گفت: 450 هکتار از زمین‌های زراعی استان به دانه روغنی کلزا اختصاص دارد و با توجه به ارزش افزوده بالا و کاهش چند دوره آبیاری نسبت به گندم پیش بینی می شود کشت آن در پاییز سال زراعی 98- 97، نسبت به مدت مشابه سال قبل 10 درصد افزایش یابد .
کد خبر: ۷۳۳۲۷۳
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۲ 10 April 2019

سید جمال سجادی پور در حاشیه بازدید از مزارع کلزا شهرستان ابرکوه افزود: کشت این محصول از اواخر شهریور ماه آغاز و تا آبان ماه ادامه دارد و ماه‌های اردیبهشت و خرداد نیز زمان برداشت آن است.
وی بابیان اینکه محصول کلزا با قیمت تضمینی از کشاورزان خریداری می‌شود، تصریح کرد: توسعه کشت این گیاه به خاطر تولید مواد اولیه روغن خوراکی از برنامه های راهبردی وزارت جهاد کشاورزی است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی یزد اضافه کرد: دانه روغنی کلزا حاوی 40 تا 48 درصد روغن است و به دلیل ترکیب مناسب اسیدهای چرب غیر اشباع و درصد پایین اسیدهای چرب همانند زیتون، جزو با کیفیت ترین روغن های خوراکی است و نقش مهمی در بهبود تغذیه و سلامت انسان دارد.
وی اضافه کرد: این دانه روغنی با همکاری 265 کشاورز بیشتر در ابرکوه ، خاتم و بهاباد کشت می ‌شود.
وی بابیان اینکه کشت این گیاه در ابرکوه ار رشد خوبی برخوردار است، یادآور شد: خاتم با 217 هکتار (هرات 172 هکتار ، مروست 45 هکتار ) ، ابرکوه با 95 هکتار و بهاباد با 45 هکتار به ترتیب مقام اول تا سوم سطح زیرکشت کلزا را در استان داراست.
وی اظهار داشت: توزیع 300 تن کود شیمیایی و سه تن بذر گواهی‌ شده و پرداخت 25 میلیون ریال تسهیلات سرمایه در گردش در هر هکتار ، به عنوان بخشی از حمایت‌های سازمان جهاد کشاورزی به کشاورزان طرف قرارداد بود .
زمین‌های قابل‌کشت استان 170 هزار هکتار است که در حال حاضر به دلیل تداوم 2 دهه پدیده خشکسالی، کاهش بارندگی و توسعه کشت گیاهان کم آبخواه ، 116 هزار هکتار آن کشت می‌شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار